|  | 

Technika

Hyundai i30 po roce – zkušenosti

V minulosti jsem kupoval Hyundai i 30 a psal jsem nějaké své první dojmy. Nyní mám auto přes rok , přibližně rok a 4 měsíce, najeto přes 13 tisíc kilometrů a mám za sebou také servisní prohlídku, takže se rád podělím o další zkušenosti.

Nějaký nutný servis?

Za celou dobu zatím nebyl nutný žádný servis, kromě toho, že jsem nechal dezinfikovat a doplnit klimu a běžné přezouvání pneumatik.
V březnu jsem nechal auto prohlídnout v autorizovaném servisu, vyměnit olej, kapaliny a atd. Kromě prasklé gumičky na stěrači o které jsem věděl a chtěl jsem nechat vyměnit (mění se celá sada stěračů) nenašli technici žádnou závadu. Prohlídka stála necelých 10 tisíc. Za 2 roky zase. Auto je v naprostém pořádku.

Auto jezdí

Za ten rok a 4 měsíce jsem najel kolem 13 tisíc kilometrů, takže takový skoro průměr, co se s auty najíždí. Za celou dobu jsme zaznamenal jen jeden drobný problém, že občas páčka blinkru necvakne, když ji zmáčknu, ale na místě drží, takže jde jen o ten pocit a zvuk. Auto tedy jezdí pořád dál. Spotřeba se drží na 6,3 l/100 km a to proto že nejčastěji jezdím po městě tak 10 km jedena cesta. Na dálnici je spotřeba mnohem nižší.

Pocit

Můj dojem se z auta ale nezlepšil. Líbí se mi, že je spolehlivé, ale stále si nemohu zvyknout na to, že prostě ten motor 1,6, 88 Kw, prostě netáhne a než se auto rozjede tak to trvá. Auto je navíc nudné. Nemám z něj žádný pocit, jen prostě řídím obyčejné auto. Navíc pořád mě štve, že když vám začne svítit rezerva, tak se počítadlo nepřepne automaticky na dojezd jako to bývá zvykem u jiných značek. Navíc počítání dojezdu je dost orientační. Byť je to kombi, tak se kufr ukázal být poměrně malý. Jeli jsme tři do Itálie a do kufru naložili mx 2 kufry, třetí musel být na zadní sedačce. a zbytek vybavení byl v rakvi na střeše (tam by tedy byl vždycky i když by bylo místo v kufru)

Motor od 2,5 tisíc otáček řve a ječí, taky co by člověk chtěl od obyčejného čtyřválce že? Rádio pořád hraje tak, že spíš huhlá a nějaký příjemný poslech to není.

Co se týká stability na sněhu zde mám pocit, že auto moc nedrží, ale to asi budou ty Nokiany, které nejsou asi moc kvalitní. Ostatní jízdní vlastnosti jsou dobré. Nevím co moc více psát, když mě auto jako takové moc nebaví a není zábavné. Nechci zde psát, že má přesné řazení, dobré brzdy atd. To je taky nuda a k pocitu to asi nepatří. Na co ale narážím, že v zimě moc dobře nedrží víko kufru. Asi to znáte i z jiných aut, to je celkem slabá stránka.

Jak je auto staré?

Naše Hyundai i30 bylo vyrobeno na konci roku 2012 a do provozu se dostalo v roce 2013. Takže nyní něco málo přes 6 let. Nemá tedy žádné asistenty jízdních pruhů, hlídače únavy, automatické dálkové, automatické parkování ani adaptivní tempomat, je ale vybeveno couvací kamerou, která je fajn a jediné, co mi hrozně chybí je bluetooth, který zrovna tento bazarový kus neměl, jinak je možné koupit včetně. Zatím bez jediné odřeninky – parkoviště jsou riziková, ale zatím jsem narazil asi jen na samé dobré řidiče.

Co mi nejvíce chybí a čeho si cením?

Z výbavy určitě bluetooth, automatická převodovka a adaptivní tempomat. to bych opravdu u dalšího auta uvítal. Zvlášť na popojíždění v kolonách na dálnici by ten adaptivní tempomat byl k nezaplacení.

Z vlastností asi 2x tak větší motor a s tím spojený lepší zvuk, větší vervu do zatáček, víc hravosti. Tím, že jsem měl Focuse ST 166Kw mi prostě tento motor a vůbec auto jako celek připadá nudné a hlavně nebezpečné, protože když chci předjíždět tak i když podřadím, tak než se ten krám rozjede, tak je týden pryč. Proto si kolikrát předjíždění raději rozmyslím, protože nechci riskovat život posádky ani svůj, za to to nestojí.

Čeho si naopak cením?
v tomto případě asi jen spolehlivost a po 6 letech ještě poměrně moderní vzhled, který příliš nezaostává za moderními vozy.

Celková uživatelská zkušenost

bezúdržbové auto, které vás doveze tam, kam potřebujete, což je ale dneska většina aut. Takže proč si ho koupit? Já ho koupil proto, že mělo najeto 34 tisíc km po prvním majiteli a dalo se předpokládat, že delší dobu nebude vyžadovat žádný velký servis. Byla u něj rozumná cenovka kolem 220 tisíc korun a bylo ještě měsíc v 5 leté záruce. To byly mé důvody, proč jsem nevybral jinou značku. Jaký bude ten váš důvod nevím, každý si asi nějaký musí najít. toto auto jsem kupoval rozumem, ne srdcem.

Ať už je to jak chce, Hyundai i30N Performace už ale vypadá lépe, tak třeba u této značky nakonec zůstanu 🙂

hyundai-i30-po-roce-zkusenosti

ABOUT THE AUTHOR

Největší evropský šplhavec, zhruba velikosti vrány, ale štíhlejší. Dorůstá délky 40–46 cm, v rozpětí křídel měří 67–73 cm a dosahuje hmotnosti 250–370 g. Nezaměnitelný, celý černý, s bělavým okem a zobákem. Samec má červené temeno, samice pouze červenou skvrnu v týlu. Na rozdíl od ostatních datlovitých létá přímo, nikoli ve vlnovkách.

Související články

  • Uživatelská recenze sluchátek BOSE SoundLink AE wireless II

    Uživatelská recenze sluchátek BOSE SoundLink AE wireless II

    Bose sluchátka jsem již několik let používat, ale jednalo se o inear sluchátka do uší viz moje recenze.Ty poslední bohužel vydržely jen něco kolem 2,5 let. Deformoval se kabel, který jsem měl v kapse s mým MP3 přehrávačem. Možná by to šlo asi opravit ustřihnout kousek kabelu a napájet nový jack, ale kdo by to

  • Recenze: První zkušenosti s Hyundai i30 po 3 měsících provozu

    Recenze: První zkušenosti s Hyundai i30 po 3 měsících provozu

    Zhruba v polovině prosince 2017 jsme koupili ojetý, avšak pro nás nový vůz Hyundai i30, rok výroby 2012. Doposud jsem měl jen auta značky Ford, takže tohle byla úplná změna. Chci se s vámi podělit o své dojmy po 3 měsících denního ježdění a po cestě do italských Dolomit a zpět. Zkrátka po najetí cca

  • Synology DS216 + II – skvělý domácí server

    Synology DS216 + II – skvělý domácí server

    Donedávna jsem používal pro jako domácí server D-link. Zařízení hezké, ale staré již 5 let a ne příliš výkonné a hlavně pokud člověk využíval napojení na TV, tak se často divil, že soubory nejsou indexovány. Proto po 5 letech nastal čas na změnu. Věděl jsem, že D-link už nechci a Synology byla skoro jasná volba.

POST YOUR COMMENTS

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Email *

Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.