|  |  |  | 

Hubneme s Datlem Jak jsem zhubnul Seriály

Jak jsem začal hubnout díl první

Abych to hned z kraje uvedl na pravou míru. Tenhle článek není nabídkou návodu ani reklamou na něco, co zaručeně funguje a po čem zhubnete. Nedočtete se zde ani o žádných drastických dietách a ani vlastně o jakýchkoliv dietách. Prostě jen popíšu, co jsem udělal proto, abych zredukoval hmotnost a také co pro to stále dělám. Samozřejmě součástí tohoto miniseriálu, protože se vše do jednoho údaje nevejdou budou informace o průběhu hubnutí.

Pohled do historie

Když mi bylo 20 let, tak jsem mohl jíst – ba přímo žrát úplně všechno, mega velké porce a při svých 170 cm výšky jsem měl okolo 55 kilo. V podstatě jsem byl nucen kupovat neustále skoro dětské velikosti, jelikož pasy kalhot byly hrozně široké a do opasků jsem musel vrtat díry, abych je mohl pořádně stáhnout. Říkal jsem, že mám tasemnici a ta všechno sní. Jenže to bylo více jak před 20 lety a tyto doby, kdy jsem byl naprosté vyžle jsou nenávratně pryč. Tasemnice zemřela a spolu s ní i vychrtlá postava. Po roce 2002 jsem začal zvolna přibírat. Nejprve nad 60 kg, pak nad 70 kg. Na hranici mezi 75 a 79 Kg jsem se držel dva roky od roku 2013 až po rok srpen 2015. O té doby jsem v tom za 80 a více a do 90 kg mi tato hranice vydržela až do června tohoto roku. Začal Covid, měl jsem Home office a kromě nějakých prací na zahradě jsem se přestal hýbat. To vyústilo až do červnové váhy 91,6 Kg a 117 cm kolem pasu, kdy jsem se už horko těžko ohnul, abych si zavázal tkaničky. To byla poslední kapka.

Málo pohybu a sladkosti

Vím přesně co stálo za nárůstem mé vahy, bylo to především:

  • Nulový pohyb
  • Žádné snídaně
  • Sladké limonády
  • Energetické nápoje
  • Odpolední témeř denní sladkosti (čokolády)
  • Večer jídlo k televizi – třeba uzené maso
  • Pravidelná víkendová večerní pizza
  • jednou či dvakrát týdně domácí kynuté pečivo
  • Pravidelné dortíky o víkendech


Nepotřebuji navštěvovat odborníka, aby mi za prachy řekl, že nemám zrát večer, mám omezit cukr a přidat více pohybu. Stačí si jen zmapovat co za týden jím a kdy a je to jasné. Výše je seznam toho, co podle mě stálo za mou už opravdu začínající obezitou, která se fakt nepříjemně projevuje velkým břichem, při jakémkoliv zvýšeném úsilí funěním, nadměrným pocením a rychlejším vysílením. Tedy aspoň u mě. Váha 91,6 Kg a pas 117 cm mi ukázali, že to tak prostě nejde a něco s tím musím udělat, pokud nechci mít nějaké zdravotní problémy. Opět k tomu není třeba žádný doktor či specialista. Stačí mi prostá otázka? Jak se cítím? No na gauči dobře, ale když bych měl 5 minut v kuse běžet, tak se asi zhroutím. Takže fyzička klesla na bod mrazu.

Ještě taková historka k dokreslení neblahé atmosféry:
Před dvěma lety jsou si kupoval nové lyžařské kalhoty. Byli mi tenkrát trochu volnější (mám rád volnější co kdyby člověk trochu přibral že? :-)). Letos v únoru jsem jel lyžovat a měl jsem velký, ale opravdu velký problém je zapnout. I toto mi dalo jasný signál, že jsem přes břicho přibral a začínám se podobat těm pánům co triko mají jen do půlky břicha, prostě hnus.

Co s tím?

Už po lyžích, tzn v únoru jsem se pokoušel o nějaké diety. Třeba každý druhý den jídlo zcela vynechat. Jenže nikdy jsem to nevydržel moc dlouho. Vždycky mi to vydrželo tak týden maximálně dva. Fakt mě nebaví se omezovat a už vůbec ne nejíst. Asi by mě ani nebavilo si porce vážit a také bych nesnesl, kdyby mi třeba někdo zakázal sladit si čaj. To znamená chtělo to něco, co mi nebude bránit jíst tak, jak jím ale současně začnu hubnout a ze 117 cm kolem pasu udělat něco normálního moji váze. Pravda těch 117 bylo jen jednou, poté jednou 114 a pak se mi to vrátilo na obvyklých 111 cm, ale i to jsem chtěl dostat pryč a vrátit se na váhu z roku 2015. Říká se, že po čtyřicítce to jde hůř, ale nemyslím si, že by to nešlo.

V dalším dílu zjistíte, jak jsem tedy začal hubnout a ne, nečekejte 10 kg za týden ani zázračné diety, pilulky švýcarských odborníků ani návštěvu těch nejlepších poradců. Je to mnohem jednodušší. Upravil jsem si vše tak, abych zhubnul a nestálo mě to nic z toho, co mám rád. Ale o tom až příště.

jak-jsem-zacal-hubnout-dil-prvni

ABOUT THE AUTHOR

Největší evropský šplhavec, zhruba velikosti vrány, ale štíhlejší. Dorůstá délky 40–46 cm, v rozpětí křídel měří 67–73 cm a dosahuje hmotnosti 250–370 g. Nezaměnitelný, celý černý, s bělavým okem a zobákem. Samec má červené temeno, samice pouze červenou skvrnu v týlu. Na rozdíl od ostatních datlovitých létá přímo, nikoli ve vlnovkách.

Související články

  • Jak jsem začal hubnout díl třetí

    Jak jsem začal hubnout díl třetí

    Tento díl možná několik z vás netrpělivě očekávalo, neboť se podíváme na to, jak jsem hubnul a to v konkrétních číslech. Začneme samozřejmě na tom nejvyšším bodu z kterého jsem započal své hubnoucí úsilí. Cože, 91,6 Kg? Než začaly problémy s epidemií držel jsem se přibližně 7 měsíců na váze kolem 88 Kg při svých

  • Jak jsem začal hubnout díl druhý

    Jak jsem začal hubnout díl druhý

    Ve druhém dílu zjistíte, co jsem musel udělat proto, abych začal trochu hubnout, byť zdaleka nejsem u konce. Na začátek musím říct, že změny, týkající se jídla a návyků nejsou dočasné, jen po nějakou dobu než zhubnu ale už trvalé. Jinak by to totiž nemělo samozřejmě žádný smyl. Zhubnout a pak začít jíst opět jako

  • Jak jsem refinancoval hypotéku díl osmý

    Jak jsem refinancoval hypotéku díl osmý

    Tak mám refinancováno. Už dlouho, ale nějak jsem za času pandemie neměl moc času na psaní článků, takže až teď. Opět mě provázely nepříjemnosti o které se chci podělit. A samozřejmě také o to, co jsem musel vše dokládat pro Hypoteční banku. Ale pojďme pěkně od začátku. 5 dní není 5 pracovních dní Když pošlete

POST YOUR COMMENTS

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Email *

Website

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..