|  |  |  | 

Hubneme s Datlem Jak jsem zhubnul Seriály

Jak jsem začal hubnout díl první

Abych to hned z kraje uvedl na pravou míru. Tenhle článek není nabídkou návodu ani reklamou na něco, co zaručeně funguje a po čem zhubnete. Nedočtete se zde ani o žádných drastických dietách a ani vlastně o jakýchkoliv dietách. Prostě jen popíšu, co jsem udělal proto, abych zredukoval hmotnost a také co pro to stále dělám. Samozřejmě součástí tohoto miniseriálu, protože se vše do jednoho údaje nevejdou budou informace o průběhu hubnutí.

Pohled do historie

Když mi bylo 20 let, tak jsem mohl jíst – ba přímo žrát úplně všechno, mega velké porce a při svých 170 cm výšky jsem měl okolo 55 kilo. V podstatě jsem byl nucen kupovat neustále skoro dětské velikosti, jelikož pasy kalhot byly hrozně široké a do opasků jsem musel vrtat díry, abych je mohl pořádně stáhnout. Říkal jsem, že mám tasemnici a ta všechno sní. Jenže to bylo více jak před 20 lety a tyto doby, kdy jsem byl naprosté vyžle jsou nenávratně pryč. Tasemnice zemřela a spolu s ní i vychrtlá postava. Po roce 2002 jsem začal zvolna přibírat. Nejprve nad 60 kg, pak nad 70 kg. Na hranici mezi 75 a 79 Kg jsem se držel dva roky od roku 2013 až po rok srpen 2015. O té doby jsem v tom za 80 a více a do 90 kg mi tato hranice vydržela až do června tohoto roku. Začal Covid, měl jsem Home office a kromě nějakých prací na zahradě jsem se přestal hýbat. To vyústilo až do červnové váhy 91,6 Kg a 117 cm kolem pasu, kdy jsem se už horko těžko ohnul, abych si zavázal tkaničky. To byla poslední kapka.

Málo pohybu a sladkosti

Vím přesně co stálo za nárůstem mé vahy, bylo to především:

  • Nulový pohyb
  • Žádné snídaně
  • Sladké limonády
  • Energetické nápoje
  • Odpolední témeř denní sladkosti (čokolády)
  • Večer jídlo k televizi – třeba uzené maso
  • Pravidelná víkendová večerní pizza
  • jednou či dvakrát týdně domácí kynuté pečivo
  • Pravidelné dortíky o víkendech


Nepotřebuji navštěvovat odborníka, aby mi za prachy řekl, že nemám zrát večer, mám omezit cukr a přidat více pohybu. Stačí si jen zmapovat co za týden jím a kdy a je to jasné. Výše je seznam toho, co podle mě stálo za mou už opravdu začínající obezitou, která se fakt nepříjemně projevuje velkým břichem, při jakémkoliv zvýšeném úsilí funěním, nadměrným pocením a rychlejším vysílením. Tedy aspoň u mě. Váha 91,6 Kg a pas 117 cm mi ukázali, že to tak prostě nejde a něco s tím musím udělat, pokud nechci mít nějaké zdravotní problémy. Opět k tomu není třeba žádný doktor či specialista. Stačí mi prostá otázka? Jak se cítím? No na gauči dobře, ale když bych měl 5 minut v kuse běžet, tak se asi zhroutím. Takže fyzička klesla na bod mrazu.

Ještě taková historka k dokreslení neblahé atmosféry:
Před dvěma lety jsou si kupoval nové lyžařské kalhoty. Byli mi tenkrát trochu volnější (mám rád volnější co kdyby člověk trochu přibral že? :-)). Letos v únoru jsem jel lyžovat a měl jsem velký, ale opravdu velký problém je zapnout. I toto mi dalo jasný signál, že jsem přes břicho přibral a začínám se podobat těm pánům co triko mají jen do půlky břicha, prostě hnus.

Co s tím?

Už po lyžích, tzn v únoru jsem se pokoušel o nějaké diety. Třeba každý druhý den jídlo zcela vynechat. Jenže nikdy jsem to nevydržel moc dlouho. Vždycky mi to vydrželo tak týden maximálně dva. Fakt mě nebaví se omezovat a už vůbec ne nejíst. Asi by mě ani nebavilo si porce vážit a také bych nesnesl, kdyby mi třeba někdo zakázal sladit si čaj. To znamená chtělo to něco, co mi nebude bránit jíst tak, jak jím ale současně začnu hubnout a ze 117 cm kolem pasu udělat něco normálního moji váze. Pravda těch 117 bylo jen jednou, poté jednou 114 a pak se mi to vrátilo na obvyklých 111 cm, ale i to jsem chtěl dostat pryč a vrátit se na váhu z roku 2015. Říká se, že po čtyřicítce to jde hůř, ale nemyslím si, že by to nešlo.

V dalším dílu zjistíte, jak jsem tedy začal hubnout a ne, nečekejte 10 kg za týden ani zázračné diety, pilulky švýcarských odborníků ani návštěvu těch nejlepších poradců. Je to mnohem jednodušší. Upravil jsem si vše tak, abych zhubnul a nestálo mě to nic z toho, co mám rád. Ale o tom až příště.

jak-jsem-zacal-hubnout-dil-prvni

ABOUT THE AUTHOR

Největší evropský šplhavec, zhruba velikosti vrány, ale štíhlejší. Dorůstá délky 40–46 cm, v rozpětí křídel měří 67–73 cm a dosahuje hmotnosti 250–370 g. Nezaměnitelný, celý černý, s bělavým okem a zobákem. Samec má červené temeno, samice pouze červenou skvrnu v týlu. Na rozdíl od ostatních datlovitých létá přímo, nikoli ve vlnovkách.

Související články

  • Jak jsem začal hubnout, díl 5

    Jak jsem začal hubnout, díl 5

    Poslední psaní o tom, jak hubnu jsem končil někdy na začátku ledna, kdy jsem si stanovil nový cíl. ten budu muset nyní upravit Vánoce jsem přežil Nakonec to dopadlo relativně dobře. V lednu jsme najel na svůj běžný režim a za pár dní jsem opět začal hubnout. Bohužel už to nejde tak rychle a o

  • Jak jsem začal hubnout, díl 4

    Jak jsem začal hubnout, díl 4

    Poslední psaní o tom, jak hubnu jsem končil někdy v půlce října s tím, že tabulka končí na konci září. Nyní se podíváme, jak se mi vedlo v říjnu, listopadu a prosinci. Ten trenažér je zázrak Na konci měsíce října jsem si koupil cyklotrenažér (dále pro zjednodušení jen „rotoped“). Recenzi na něj jsem napsal v

  • Jak jsem začal hubnout díl třetí

    Jak jsem začal hubnout díl třetí

    Tento díl možná několik z vás netrpělivě očekávalo, neboť se podíváme na to, jak jsem hubnul a to v konkrétních číslech. Začneme samozřejmě na tom nejvyšším bodu z kterého jsem započal své hubnoucí úsilí. Cože, 91,6 Kg? Než začaly problémy s epidemií držel jsem se přibližně 7 měsíců na váze kolem 88 Kg při svých

POST YOUR COMMENTS

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Email *

Website

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..