|  | 

Společnost

Need for speed Most wanted z roku 2005 nerezaví

Našel jsem asi před dvěma měsíci ve skříni CD Need for speed Most wanted z roku 2005. Říkla jsem si, že by to mohla být docela legrace hru znova nainstalovat a připomenout si jaké to bylo, když jsem se naháněl v nějakém super sportu s policí za zády nebo jsem na okruhu předjížděl protivníky…

Zastaralá grafika, ale hra baví pořád

Už při instalaci jsem málem litoval svého rozhodnutí, protože obrázky byly poměrně rozpixelované při současném vnímání grafiky a demo, které provázalo prvotní spuštění hry mi vykouzlilo úsměv na tváři vzpomínkou na old school grafiku, která mi však v roce 2005 připadala prostě nepřekonatelná. Dnes už zbylo jen u toho úsměvu.  Ve hře je poměrně slušná porce aut, které se však moc nehodí prohlížet si skrz hranatou pixelovou grafiku.

Téměř celý Blacklist s jedním autem

Ve hře musíte plnit 4 základní věci, abyste se mohli utkat se soupeřem po jehož porážce se posunete na Blacklistu o příčku výše. Tou první věci je dosáhnout několika určitých vítězství v různých tratích. Těch je několik typů například Sprint z bodu A do bodu B, vyřazovací závody, kde ani v jednom ze 4 kolech nesmíte dojet poslední. Dalším typem závodů jsou klasické okruhy a můžete jezdit také časové úseky zvané Toolbothy, které jsou z počátku leké, ale pak se poměrně přiostřují. Dragy jsou o včasném řazení a jsou pro mě nejméně zábavné.

Druhou věcí, které musíte v kariéře dosáhnout je mít určitý počet bodů. Ty získáváte za to, že ujedete policajtům a způsobíte na jejich vozidlech co největší škody. Třetí věcí kterou potřebujete je třeba splnit určitý počet milníků. Ty se skládají z úkolů jako například ujíždět policii 5 minut, nabourat do 20 policejních vozů nebo projet radem určitou rychlostí.

Na většinu úkolů vám stačí jedno auto, já třeba jezdil Fiatem Punto. Když si jej vylepšujete a kupujete náhradní díly, tak vám vydrží dost rychlé i na soupeře a takový Fiat Punto vám pojede klidně 260 km/h

Kořením jsou honičky s policií

samotné závody ať už ty běžné nebo ty o umístění v žebříčku nejsou tak zajímavé jako závody s policií, jejich obtížnost se stupňuje. Stupňů je celkem 5 a čím déle unikáte tím je ujet polici náročnější. První stupeň je tak snadný, že nesmíte moc šlapat na plyn, protože jim hned ujedete. V třetím již dělají policisté zátarasy a ve čtvrté k nim přidají ještě hřebíkové pásy na které když najdete tak jste skončili. Nad hlavou vám lítá helikoptéra, takže i když se ztratíte policejním vozům, tak se o vaši poloze dovědí a mohou se připravit. Naštěstí i helikoptéra musí doplňovat palivo a jsou zde také tunely, kde se můžete ztratit.

Nepříjemné jsou také velké SUV, které po vás jdou s cílem nabourat vás a znemožnit tak další jízdu. V pátem levelu obtížnosti nastupuje seržant Cross a jeho patrola s vozy Chevrolet Corvette a také ještě větší SUV, dotěrnější helikoptéra a také množství policistů je výrazně vyšší, takže ujet jim není legrace. A když jim vjedete na pás s hřeby nebo vás na něj natlačí budete si rvát vlasy. Video, kde vidíte, jak vás zatýkají nejde přeskočit a to je snad největší pruda. ale nutí vás to zkoušet znova a znova. Hru jsem jednou již dohrál, ale nyní na třetím místě Blacklistu mi honičky připadají obtížnější než před 10 lety. Ale stárneme, takže se to dá pochopit.

Shrnutí

Čím přesně tuhle recenzi hry Need for Speed Most Wanted 2005 po 10 letech shrnout? Kdybych to měl říct hodně volně, tak je to arkáda jak prase, ale zábavná, nehledě na zastaralou grafiku z které mě po několika minutách bolí oči. no a co, ale je to pořád paráda honit se s policajty a nadávat, když omylem vjedete na hřebenový pás…Co víc by měl člověk od závodní arkádové hry chtít? Abych nezapomněl, je zde ještě jedna velká výhoda. Tím, že je hra 10 let stará, tak běhá dobře i na současných méně výkonných sestavách, což je hodně velké lákadlo. Poslední věc, která mě napadla, že přece jen bylo Need for Speed Underground lepší 🙂

 

 

 

6.75

Good

Review

Grafika
3
Zábava
8
need-for-speed-most-wanted-z-roku-2005-nerezavi

ABOUT THE AUTHOR

Největší evropský šplhavec, zhruba velikosti vrány, ale štíhlejší. Dorůstá délky 40–46 cm, v rozpětí křídel měří 67–73 cm a dosahuje hmotnosti 250–370 g. Nezaměnitelný, celý černý, s bělavým okem a zobákem. Samec má červené temeno, samice pouze červenou skvrnu v týlu. Na rozdíl od ostatních datlovitých létá přímo, nikoli ve vlnovkách.

Související články

  • Jak jsem se stal tátou 5. díl

    Jak jsem se stal tátou 5. díl

    Naše Josefína minulý měsíc oslavila rok a půl svého života. V posledním čtvrtém dílu jsem psal o tom, že už chodí okolo věcí. To už dáno není pravda, takže pojďme na novinky, být tátou je čím dál náročnější. Lítá jak neřízená střela Naše dcera prosím nechodí, ta přímo lítá, jak blázen. Také se často děje,

  • Jak jsem se stal tátou 4. díl

    Jak jsem se stal tátou 4. díl

    Poslední třetí díl jsem psal před 4 měsíci. to není ani možné, jak ten čas letí, skoro bych se hádal, že to budou tak 2 měsíce, co jsem psal poslední. Josefína má aktuálně již rok a měsíc a mnohé se změnilo. Skoro chodí Je to pár dnů, kdy začala chodit okolo věcí jako je postel,

  • Jak jsem se stal tátou 3. díl

    Jak jsem se stal tátou 3. díl

    už ani nevím, kde jsem skončil naposled, tak jsem si musel přečíst předchozí díl a zjistil jsem, že měla Josefína 5,5 kg a 63 cm v době psaní příspěvku. Teď, cca 1 měsíc do svých ročních narozenin má přes 8 kg a cca 75 cm. Roste zkrátka jako z vody. Co umí nového? Je toho

POST YOUR COMMENTS

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Email *

Website

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..