|  |  |  | 

Ostatní Recenze Technika

Recenze: První zkušenosti s Hyundai i30 po 3 měsících provozu

Zhruba v polovině prosince 2017 jsme koupili ojetý, avšak pro nás nový vůz Hyundai i30, rok výroby 2012. Doposud jsem měl jen auta značky Ford, takže tohle byla úplná změna. Chci se s vámi podělit o své dojmy po 3 měsících denního ježdění a po cestě do italských Dolomit a zpět. Zkrátka po najetí cca 5 tisíc kilometrů.

Výbava

Nemá smysl popisovat vzhled Hyundai i30, vždyť je to profláknuté auto navrhované německým designérem a každý ho už někdy viděl. Je na každém posoudit, zda se mu líbí nebo ne. Mě se líbí verze po faceliftu  – myslím, že byl v roce 2015, ale bohužel na tu již peníze nebyly, takže máme starší verzi, ale zase ne tu původní.

 

Jako více smysl plné mi přijde napsat o výbavě, i když i zde je to co auto, to rozdíl. My jsme kupovali tento vůz u autorizovaného prodejce Hyundai po prvním majiteli s najetými 34 tisíci kilometry a výbava čítá vyhřívané sedačky, manuální klimu, parkovací kameru a na tlačítko sklopná zrcátka.

 

Sehnat ale můžete ještě s vyhřívaným volantem, bluetooth a digi dvouzónovou klimou. No bohužel u bazarového auta si moc vybírat nemůžete, takže výbava je taková jaká je. Samozřejmostí je Tempomat, palubní počítač, nějaké to rádio s MP3 a přehrávání hudby z flash disku. Dále senzor světel, denní svícení LED (pod mlhovkama), 4 senzory pro parkování, automatické stmívání vnitřního zpětného zrcátka (bohužel ne vnějších) a tím asi výbava hasne.

 

Výbava není bůhvíjaká hitparáda, ale je to levné auto, takže co byste čekali? Co mě třeba zaráží a na to jsem si zvykl z Fordů je, že když dochází benzín a rozsvítí se kontrola rezervy, tak to vždy auto signalizovalo zvukově. Hyundai pípá jako blázen, pokud jsou venku 4 a méně stupňů, ale tohle zvukově nesignalizuje, takže pokud si nevšimnete svítící kontrolky, tak prostě ani nevíte, že jedete na rezervu. Z Foirdů ještě takový zvyk, že se palubní počítač přepne na počítadlo km dojezdu na zbývající palivo, bohužel u Hyundai ne. To mě docela nemile překvapilo.

 

Co se týká materiálu na vnitřní výbavu nejsou vyloženě špatné, ale že bych z toho byl nějak pryč to také ne. Plasty s imitací kovových částí, což je v podstatě jen stejný plast, jinak barevný. Na ovládací prvky jsem si musel chvíli zvykat, ale nyní je to už v pohodě Jsem šťastný za ručičkový tachometr a stejně tak otáčkoměr, stačí že digitálně je palivo a ukazatel teploty..

 

Ještě dodám, že se mi líbí docela rychlost s jakou si poradí auto při rozmrazování zadního skla. Přední bohužel nemá, ale pokud dáte klimu na 4 stupeň a přepnete na okna je veškeré zamlžení poměrně brzy pryč, stejně jako námraza z venkovní strany.

 

Nesmím zapomenout zmínit zvuk, který se line z repráků. Není dobrý, tedy aspoň jako člověk, který má rád poslech z kvalitních zdrojů kvalitu vnímám jako špatnou. Zvuk je dost kovový, středy nevýrazné, stejně tak výšky. Když auto stojí ještě se to dá, když jede je poslech o dost slabší. Na tomhle se hodně šetřilo a ta úspora je znát. Neříkám, že celý systém musí být od Bosse nebo Olafa, ale chtěl bych aby se to dalo poslouchat.

Jízdní vlastnosti

Z výbavy se přesuneme k důležitější bodu, což jsou jízdní vlastnosti. Ty jsou podle mě docela dobré. Auto je vybaveno pneu R15 195/65, takže jsou docela vysoké, což poměrně dobře žehlí nerovnosti na silnici. Po přechodu ze sportovního Fordu Cougar to bylo hodně znát, nyní už si toho člověk ani nevšimne.

 

Co se týká zatáček projíždí je auto bez nějakého výraznějšího náklonu docela dobře a svižně. Tuhost volantu mám nastavenou na Sport, abych měl od kol odezvu a stačí to. Řazení mě příjemně překvapilo, jak je přesné. Stupínky pěkně zapadají a řazení je fakt snadné. No automatická převodovka by se mi líbila víc, jenže si nejsem ani jistý, zda Hyundai v roce 2012 u tohoto modelu nějaké kusy s automatem vyrobil a člověk přeci jen má k automatu respekt, pokud není přímo zcela nový že?

 

Motor

Dle mého největší slabinou celého auta je motor. Verze benzín 1,6, 88KW je naprosto líná a tragická.. Když chcete předjíždět je potřeba si to stokrát rozmyslet, zda to stihnete, zda se auto rozjede natolik, abyste předjet vůbec stihli. Jediná dobrá akcelerace je v 50 km/hod na 80 na stupeň 4, to docela jde, ale jinak je to opravdu bída. Jedete 60, sešlápnete plyn až na podlahu a čekáte a čekáte než se ručička doplazí až ke stovce. Motor řve, div vám uši neupadnou.

 

Je to bída. Na tak těžké auto, které váží skoro 2 tuny by se hodil motor aspoň 120 KW. Ano, jsem zvyklí na silnější motory, jiný zvukový projev atd, to je všechno hezké, ale když prostě auto netáhne, tak netáhne. Když jedete po městě padesátkou, tak motor ani neslyšíte, je příjemně tichý a jeho akcelerace do 50 km docela ujde. Mimo obec jezdím 80 km/hod, protože při 90 km/hod je na můj vkus už motor dost hlasitý – vždy také točí 2500 otáček. Po dálnici…

 

Jsem z motoru dost zklamaný. Fakt jsem si myslel, že to bude lepší, bude mít větší tah a bude se moct dát v klidu předjíždět. Takhle předjedu sotva dědu, který se mimo obec vleče 55 km v hodině a to mám ještě strach jak dlouho to bude trvat. Podřadím na trojku, čekám zamáčkuní do sedadel a nic, auto se plouží dál.

Další drobnosti

Praktický je kufr. Nákladová plošina je nízko, takže větší a těžší věci naložíte bez vynaložení větší námahy. Máme Hyundai i30 kombi, takže kufr je dost prostorný. Po sklopení zadní sedačky až po přední je 170 cm místa a to přední sedačka není úplně vepředu, spolujezdec má dost místa.

 

Jako praktické vidím i přisvícení do zatáček, které není realizováno mlhovkami, jako to bývá i jiných značek, ale speciálními žárovkami ve světle. Na toto přisvícení jsem si rychle zvykl, je to určitě příjemná věc.
Další příjemnou věcí je posunovací loketní opěrka. Když překáží můžete ji zasunout a při jízdě si ji vysunete dopředu. Bez loketní opěrky bych si už jízdu představit neuměl, tedy ne aspoň pohodlnou jízdu. Opěrka má svůj úložný prostor, ale zatím jsem pro něj nenašel využití.
Hyundai i30 je vybaveno rezervou, tedy kolem, klíčem a zvedákem. Myslím, že je to lepší než ty sady na zahuštění pneumatiky, protože většinou pokud píchnu, tak to není malá dírka, ale pořádná díra, kterou bych žádným kitem nezalepil.

Celkové shrnutí

Auto za rozumnou cenu odpovídá kvalitě. Není špatné, ale ta výbava, kterou by si člověk přál hodně chybí.A tím nemyslím sedačky s masírovacími válečky (i když ty bych si přál taky) Kvůli hodně slabému motoru jsem pojmenoval auto „Líná, jelikož předjížděcí manévry jsou předmětem delšího rozjímání, zda to s akcelerací vašeho auta vůbec stihnete. Všechno ostatní je tak nějak normální.

 

Mohl bych říct, kolik věcí bych chtěl jinak, kolik bych chtěl vylepšení a možná toto vše bych dostal, ale ne za 300 tisíc korun (přibližná cena nového vozu v základní výbavě), ale spíše tak za jednou až dvakrát tolik. Nebýt motoru, který auto dost sráží byl bych docela spokojený. Pokud tedy o Hyundai i30 uvažujete, popřemýšlejte o jiném motoru než benzín 1,6 88KW, protože to je pro takové auto hodně málo.
Co se týká poruchovosti zatím nedokáži říct, auto jede jak má a uvidíme, kdy příjdou první výměny a opravy.
prvni-zkusenosti-s-hyundai-i30-po-3-mesicich-provozu

ABOUT THE AUTHOR

Největší evropský šplhavec, zhruba velikosti vrány, ale štíhlejší. Dorůstá délky 40–46 cm, v rozpětí křídel měří 67–73 cm a dosahuje hmotnosti 250–370 g. Nezaměnitelný, celý černý, s bělavým okem a zobákem. Samec má červené temeno, samice pouze červenou skvrnu v týlu. Na rozdíl od ostatních datlovitých létá přímo, nikoli ve vlnovkách.

Související články

  • The Last of Us Remastered – uživatelská recenze

    The Last of Us Remastered – uživatelská recenze

    Právě jsem dohrál remasterovanou verzi úpopulární hry The Last of Us, která vyšla svého času na PS3 a až následně v remasterované verzi na PS4. Aktuálně je to již 4 roky, co je hra na trhu, takže jsem ji bazarovou koupil na nějakých 400 Kč přímo u JRC. Takže cena dobrá.Na inzerát ji můžete sehnat

  • Uživatelská recenze sluchátek BOSE SoundLink AE wireless II

    Uživatelská recenze sluchátek BOSE SoundLink AE wireless II

    Bose sluchátka jsem již několik let používat, ale jednalo se o inear sluchátka do uší viz moje recenze.Ty poslední bohužel vydržely jen něco kolem 2,5 let. Deformoval se kabel, který jsem měl v kapse s mým MP3 přehrávačem. Možná by to šlo asi opravit ustřihnout kousek kabelu a napájet nový jack, ale kdo by to

  • Recenze: Lyžařská bunda SLIDE 300 WARM je teplá ale málo větrá

    Recenze: Lyžařská bunda SLIDE 300 WARM je teplá ale málo větrá

    Moje bunda Hannah, kterou jsem měl již 6 let byla dost obnošená, a tak před dovolenou na horách přišel čas koupit si novou zimní bundu. Prioritou bylo, aby se dala nosit pohodlně ve městě a byla teplá, abych na velké mrazy nemusel mít bundu jinou. Také jsem chtěl, aby měla kapsu v levém rukávu na

POST YOUR COMMENTS

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Email *

Website

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.