|  |  | 

Ostatní Recenze

Snow Runner – taková jiná recenze

Pro odlehčení od financí si dovolím napsat vlastní názor na hru Snow Runner, kterou jsem si koupil na svou PS4 a kterou asi týden hraji po chvilkách. Nejsem pařan a patřím spíše mezi sváteční hráče (jeediná hra co jsem letos hrál byla NHL 20), takže mne prosím omluvte, že ani recenze nebude jako od kluků z Bonuswebu.
Nicméně hra mě zaujala, proto bych na ni napsal svůj kladný názor. Taková trochu jiná recenze.

O čem to je?

Snow Runner nemá příběh, takže nelze očekávat nějaké napínavé povídání a čekat co bude dál. Povídání zde vlastně není vůbec, jen textové, ale o tom až později. Hra je o tom, že máte tři kontinenty a na nich několik map. Tyto prozkoumáváte autem a plníte úkoly – většinou převážíte materiál z bodu A do bodu B nebo taháte nějaká zapadlá vozidla z bažin. Tahle napsáno to zní strašně ploše a nudně. Není tomu ale tak.

Silnice tvoří přibližně jen 5% celkových cest a zbytek jezdíte po nezpevněných cestách a často v hodně bahnitých cestách. K dispozici ale nemáte nějaké sportovní buginy, ale náklaďáky, které často rády v bahně zapadnou. Každé auto je vybaveno navijákem takže si můžete velmi často pomoct přitažením o strom, ale tam, kde stromy nejsou a zapadnete si musíte pomoct třeba tak, že si pomůžete jiným autem. Když tam ale zapadne i toto auto musíte se kolikrát vrátit do garáže a celé to absolvovat znova. Pořád to zní nudně? Dobře, zkusím popsat konkrétní situaci.

Nemám odehráno mnoho, proto můj jediný náklaďák GMC 9500 je ten, ve kterém vše vozím. Je to pracant a dříč, bohužel ale je silniční a nemá ani náhon na všechna kola, ani uzávěrku diferenciálu. Ano mohl bych investovat a koupit korbu na můj druhý náklaďák, ale snažím se mise plnit tím co mám.

A teď ta situace: Jedu pro náklad. Z hlavní cesty, která je plná kamení zahýbám doprava na rozbahněnou cestu. Je to vlastně takové koryto plné kamenů i větších balvanů. Po stranách stromy. V takovém terénu musím zpomalit, hodně zpomalit, aby mi kola neprokluzovaly. I když to udělám po několika metrech vidím, že se kola jen točí, bahno lítá na všechny strany ale GMC se prostě nehne. Zkusím zpátečku, trochu se hne, pootočím opatrně kola a vyjíždím. Hurá, zkusím jet stopou trochu vpravo, terén tam vypadá pevnější. Paráda, jedu zase chvíli v kuse. Potom opět zapadnu a tentokrát mi ani zpátečka nepomůže. Kde mám sakra ten naviják? Ááá tady je, povedlo se mi jej zachytit za malý stromek. ale ne, stromek jsem vyrval i s kořeny. Zkusím jiný, větší. To pomohlo, navíjím se a současně se pod plynem šinu směrem do kopce, který bych měl problém vyjít pěšky. Za chvíli (cca 20 minut reálného hraní) jsem na vrchu a pojedu z kopce, to mi jde. Po nějaké chvíli odbočuji opět vpravo na širší ale o to více bahnitou cestu. Opět naviják a za chvíli jsem ve skladišti.

Nakládám materiál a jedu zpět. mohl bych jet nazpět jinou trasou, delší ale bezpečnější. Risknu to a beru to nazpět stejnou cestou. Spěchám, chci udělat další misi. Vyjíždím do kopce a tentokrát nemám po ruce ani strom, kam bych naviják upevnil a zapadl jsem. No nevadí, mám druhý náklaďák sice bez korby, ale na tažení je dobrý, má pohon 4×4. sice nemám možnost mu zatím dát jiné pneu ani mu zvýšit podvozek, ale snad to nebude vadit. Nevadí, dojedu až na místo. V jednom širším místě se vytočím, abych mohl jet předkem a GMC tahat za sebou na navijáku. Pracně nacouvám do úzkého prostoru. Zapřáhnu naviják a jedu. Kousek se mi povede povytáhnout GMC z bahna. Náklaďákem tedy odjedu o kousek dál a zaparkuji jej bokem, abych si nepřekážel. Přepnu se do GMC, zapnu motor, dám plyn a…převrátím se, náklad se mi vysype. Hmm moje smůla nějak jsem špatně otočil kola v kombinaci s terénem to prostě vedlo k tomu, že jsem se převrátil. Kdybych měl auto s ručním jeřábem nebyl by to problém, až bych auto dal na všechna kola tak bych náklad opět naložil, ale nemám, takže opět strastiplná cesta pro nový náklad. jo řidič ten tvrdej chleba má. Samozřejmě teď už jsem s tím v pohodě, ale v tu chvíli, kdy náklad vyklopíte a hodina snažení je v čudu to je peklo a to mě na tom baví. Není to prostě žádný Need for speed, ale tady si fakt musí dát záležet kam jedete.

Výběr aut, vylepšení, mapy

Vylepšovat můžete každé auto, některé jde víc, jiné méně a dost toho je zamčeno a čeká se až budete na vyšším levelu. Za každou zakázku získáte prachy a zkušenosti,. které pak odemykají úrovně vylepšení. Vylepšení se dají také najít na mapě, ty jsou pak zdarma.

Mnoho aut najdete jen tak poházených na mapě. Třeba hned na začátku dostanete Chevrolet pickup, vzápětí náklaďák GMC na první mise a u garáže vás bude čekat další náklaďák jehož jméno si teď nevybavím. Další pak objevíte později. Doporučuji si je nechat a prodat případně až časem. Koukal jsem na hodně lets play videí, kde prodali předčasně a pak litovali.

Úrovni vylepšení je hodně a především nejde jen o to, že si řekne, že tyhle offroadový pneumatiky vypadají vážně cool, ale auto jede pořád stejně. Ne, je to hodně znát, když nasadíte lepší pneu, stejně tak jako když koupíte motor s vyšším výkonem nebo když zvednete podvozek. O vylepšeném, prodlouženém navijáku ani nemluvím. Na okrasu tam také najdete věci třeba jiný model nárazníku a nebo si vybrat barvu vozu, ale především jsou to vylepšení užitečná, která vám pomohou splnit náročnější mise.

Mapy jsou celkově tři a každá z nich je ještě dělena do jednotlivých částí mezi nimi pak přejíždíte tunelem, bohužel je v tom dost dlouhé načítání nové části mapy takže žádný hladký průjezd nečekejte.

Jedna mapa je Michigan v USA. Ta její úvodní část je relativně dobrá proti tomu co jsem viděl jiné části. Aljaška je druhou mapu, ta je celá pokrytá sněhem a mám projety asi jen 2 cesty. Třetí mapa je ruský Tajmir nebo tak nějak – tu jsem zatím vůbec nezkoumal, řeším úkoly co jde na té úvodní mapě.

Co se mi na hře líbí?

Nedokážu posoudit míru zážitku s řízením skutečného náklaďáku, ale jízdní model se mi zdá dobrý a především takové to houpání když prudčeji zastavíte nebo odfukování výfuku když pořádně šlápnete na plyn je hodně efektní. Líbí se mi široký výběr aut, jejich tam přes 40, člověk se má opravdu na co těšit, byť některá auta jsou poměrně drahá a aspoň z počátku, kdy za zakázku dostanete 1600 peněz je auto za 90 tisíc hodně. Líbí se mi množství úkolů, ale také to, že hodně úkolů potřebuje přípravu.

Ne na všech mapách jsou benzínky a velké náklaďáky mají velkou spotřebu, takže na jednu nádrž prostě nedojedete tam, kam potřebujete, takže si třeba musíte rozmístit cisterny, rozvést servisní vozy, pokud víte že auto, které vytáhnete z bažiny máte i opravit. Pořád musíte mít k ruce nějaké auto, které vás vytáhne z problémů nebo jeřáb, s kterým si naložíte spadený náklad. Zkrátka vyžaduje to plánování a strategii a co je na tom úplně nejlepší, tak hra vás v tom nechá se máchat až po motor. Kromě zadání úkolu a možnost si zapnout plánování trasy zde není žádný pomocník, který by vám řekl co a jak. A to je prostě skvělé. Kromě garáže nemůžete auto přesunout na libovolné místo a to je jen dobře. Líbí se mi ta různorodost terénu a volnost. moc obdivuji pohled z kabiny, kdy každá vypadá úžasně, ale po většinu času se tak jezdit nedá, protože když jedete úzkou lesní cestou a pořádně nevidíte kam cesta zatáčí to je blbý, takže pak přepínáte stejně na celkový pohled.

Co mi ve hře chybí?

Co mi chybí asi nejvíc je nějaký lidský hlas a šéf, který mi dává úkoly a také někdo živý ve městě. Chápu naprosto, že o tom hra není a tvůrci se zaměřili na jiné věci jako jsou vypracované modely aut, prostředí, animace kol, odletujícího bahna a vody. Ale pořád mám takový pocit, jako bych jel krajinou duchů.

Ve městě bych si uměl představit třeba auta, která tam jezdí, lidi co mi dávají zakázky a pak přejímají zboží, které jim dovezu. Šéfa na vysílačce, kterému bych mohl říct, že jsem uvízl aby mi poslal podporu. Dost mi také chybí v přírodě cokoliv živého. Neříkejte mi, že v hustém lese nežije srnka, zajíc, jelen a podobně. bohužel nic takového tady není, ba ani ptáky nevidět. To je strašná škoda, úplně to vidím, jak by vyběhla přes cestu srnka div jsem ji nesrazil. Opět by to umocnilo zážitek ze hry. Zajímavé, že toto nikdo v recenzích nepsal, že by někomu tyto věci chyběly. Já plně chápu, že provoz na lesní cestě asi nebude jako v Praze na Smíchově, ale ve městech by něco být mohlo. Nyní je to prostě krajina duchů a jediné co se ohýbá jsou větve stromů když se o ně otřete a stromy samotné. Šutry lze také posunout. Stejně tak auta když do nějakého vrazíte.

Umím si i představit animaci svého řidiče, jak někde dovezu náklad, vysednu z auta…nebo při přesedání z jednoho auta do druhého. To tomu vážně dost chybí, hra mi spíše připomíná trenažer náklaďáků než plnohodnotnou hru. Ano je pravda, že byla za 1200 Kč, což je míň o 500 Kč než klasické AAA tituly.

Také bych uvítal větší míru vizuálního poškození i toho modelového. Když třeba vrazím do skály, tak auto je kromě bahna pořád jak nové, což není moc reálné. Stejně tak by se mělo jet s autem o dost hůř pokud mu způsobíte nějaké škody ani to jsem nijak moc nezaznamenal.

Také bych uvítal kdyby hra šla v jakémkoliv místě uložit, protože bych třeba zjistil, že tím brodem neprojedu tak bych jel jinudy a nemusel bych složitě řešit co teď, ale rozumím úmyslu udělat to těžký a asi by to pak ztrácelo i trochu na zábavnosti. Takto si to fakt pořádně promyslíte a mnohdy si namyšlenou trasu nejprve projedete teréňákem, abyste zjistili, zda to pro váš truck bude nebo to bude chtít něco jiného.

Grafika

Modely aut jsou za mě nádherné. Propracovaný každý detail ,jak interiér, tak exteriér. Krajina je v každé lokaci jiná ale nemůžu se ubránit dojmu, že se opakuje. Což je asi i v reálu, když pojedete po dvacáté druhé lesní cestě, tak už vám bude splývat a říkat si, že jste tedy už museli jet. Samotná grafika krajiny není špatná, ale nejde o žádné terno na dnešní dobu. Líbí se mi animace vody a moc pěkně je uděláno bahno (co je sakra na bahně hezkého že?) Místní domečky jsou si podobné jako vejce vejci ale s ohledem na to, že je to fakt jen doplněk, tak to neřeším.

Hudba

Normálně bych se nad tím nepozastavil ale na první mapě jsem strávil asi 4 hodiny reálného času a zjistil jsem, že hraje jeden song pořád dokola a to mi trochu dráždí nervy. Proč sakra není větší výběr, třeba přes autorádio? Zajímavé, že rachocení motoru náklaďáku mi fakt nevadí ale opakující se písnička neustále dokola ano. Oni jsou to možná tři písničky navazující na sebe, ale zkuste si poslouchat tři sklady pořád dokola 2 hodiny v kuse. Naštěstí jde hudba vypnout a když o tom tak přemýšlím asi to udělám.

Doporučuji hru ostatním?

Manželka říká: „A co na tom vidíš jezdit v bahně a vozit náklad?“ Já na tom vidím zábavu právě v tom jezdit v bahně a vozit náklad. Mám radost, když se mi povede vyjet kopec bez uvíznutí, uživám si to s pickupem, kterému jsem zvedl podvozek a dal silný motor (ještě to bude chtít větší kola). Ano tato hra vyžaduje hodně trpělivosti. Už se mi stalo, že jsem hrál hodinu nebo hodinu a půl a neudělal jsem nic, protože jsem pořád jen někde zapadával, vyprošťoval se a nevydělal jsem si ani kačku. A to tohle asi nemá nervy každý. Já někdy také ne, ale to je na tom právě ta zábava co vás nutí překonávat sebe samého.

Doporučuji podívat se na videa na youtube ze samotného hraní – dávám, sem odkaz na jednu fakt skvělou zakázku a pokud vás ta videa chytnou, hru si kupte, pokud naopak řeknete „hmm nuda“ je jasný, že tohle nebude šálek vašeho bahna. Mě hra chytla natolik, že jsem si musel dát limit že max. jedna až dvě zakázky za večer a končím, jinak bych u toho seděl pořád.

Zdaleka vše jsem o hře nenapsal, nešel jsem do podrobností, jak bych mohl, ale myslím, že hlavní myšlenku, že se mi hra fakt líbí jsem vyjádřit dokázal 🙂

snow-runner-takova-jina-recenze

ABOUT THE AUTHOR

Největší evropský šplhavec, zhruba velikosti vrány, ale štíhlejší. Dorůstá délky 40–46 cm, v rozpětí křídel měří 67–73 cm a dosahuje hmotnosti 250–370 g. Nezaměnitelný, celý černý, s bělavým okem a zobákem. Samec má červené temeno, samice pouze červenou skvrnu v týlu. Na rozdíl od ostatních datlovitých létá přímo, nikoli ve vlnovkách.

Související články

  • Vyzkoušel jsem Scan & Go

    Vyzkoušel jsem Scan & Go

    Už mnoho let má Globus pro majitele jejich věrností karty k dispozici skenery, které vozíte sebou v nákupních košíku, veškeré přidané zboží si naskenujete a následně zaplatíte na pokladně určené pro tento styl nákupu, aniž by bylo nutné zboží vykládat na pokladní pás a následně jej opět vracet do košíku, což je činnost, která mi

  • Mňága a Žďorp – Třecí plochy – recenze

    Mňága a Žďorp – Třecí plochy – recenze

    Kapelu poslouchám už přes 20 let a jejich předposlední album k třicátému výročí – Třínohý pes jsem trávil poměrně dlouho, ale teď jsem s nim spokojený. A domnívám se, že zvyknout si budu muset i na nové album Třecí plochy, které vyšlo 7 října 2019. Tento článek tedy bude takovou fanouškovskou recenzí, přestože jsem asi

  • Jak jsem se stal tátou 4. díl

    Jak jsem se stal tátou 4. díl

    Poslední třetí díl jsem psal před 4 měsíci. to není ani možné, jak ten čas letí, skoro bych se hádal, že to budou tak 2 měsíce, co jsem psal poslední. Josefína má aktuálně již rok a měsíc a mnohé se změnilo. Skoro chodí Je to pár dnů, kdy začala chodit okolo věcí jako je postel,

POST YOUR COMMENTS

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Email *

Website

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..