|  |  |  | 

Domov Recenze Uncategorized

Uživatelská recenze Cyklotrenažéru Insportline S800i

Pokud čtete články o tom, jak hubnu, tak jistě víte, že jsem v první vlně Covidu přibral docela hodně a pak, když jsem chodil do práce jsem se snažil zhubnout rychlou chůzí, cvičením a změnou stravy. To se mi i dařilo a náhle jsem opět doma na Home office bez možnosti chodit své 4 kilometry pěšky, bez možnosti jezdit na kole, protože počasí už prostě kolu nepřeje.

Začal jsem přemýšlet tedy o nějakém rotopedu na který si myslím už dlouho. Hrozně se mi líbila možnost aktuálních strojů propojit jej mobilem a jet nějakou skutečnou trasu. Už v minulosti jsem se díval na rotopedy – trenažéry značky Insportline.

To je on Cyklotrednažér Insportline incondi S800i

Po asi dvou dnech vybírání jsem se rozhodl pro cyklotrenažér a dal jsem mu přednost před rotopedem. V V podstatě vyhrálo to, že na trenažéru sedím více jako na kole a víc simuluje jízdu právě na kole – zkrátka je zde sportovnější posed a tak vůbec. Eshop inzeroval propojení na Google mapy a Street view s možností projet si reálnou trasu. O těchto možnostech však až později. Vybral jsem model inCondi S800i, který je druhý nejvyšší nabízený model. Od nejvyššího modelu nemá barevný displej s dotykovými tlačítky a snímač tepu. Říkám si, že by mi tento model mohl stačit, hrudní pás pořídím později, objednávám a čekám.

Ještě bych rád zdůraznil že nejsem žádný sportovec, takže recenze je čistě uživatelská psaná laikem, který jezdí na kole a chce dále i přes zimu treénovat jízdu na kole a hubnout

Rozbaluji

Cyklotrenažér inCondi S800i má poctivých 66 kilo, což poznávám ve chvíli, kdy se snažím dovléct trenažér domů z příjezdové cesty, kde jej řidič vyložil z palety. Balení bylo perfektní. Vše zabaleno samostatně, pěvně v krabici přichyceno, opravdu na jedničku. Dokonce tam bylo všechno tak na pevno, že jsem musel krabici rozřezat, abych vše vytáhl. V tomto směru jsem byl opravdu mile překvapený.

Sestavuji

Sestavení má asi 5 kroků a je opravdu snadné. Nejprve jsem trenažér umístil na podstavce, přidal jsem trubku na sedlo, namontoval sedlo, pak jsem přidal trubku na řídítka (držadla) a poté namontoval samotná řídítka – lepší výraz by byl spíše držadla, protože prakticky s nimi zatočil nelze ani s nimi nelze řídit směr a jsou zde jen pro držení. V dalším kroku jsem namontoval pedály a v posledním připojil konzoli. Ke všemu jsou samozřejmě klíče, a montáž je hračka. Nad ničím nepřemýšlíte, vše je zcela jasné a intuitivní.

Co se mi moc nelíbí je provedení cyklopočítače, které je plastové a lacinost z něj jen čiší. Je poznat, že zde se hodně šetřilo a je to škoda, příjemnější ovládání by přispělo k vyššímu uživatelskému komfortu. A částka cca 19 tisíc korun není zase tak malá.

Insportline inCondi S800i

Sestavil jsem jej rychle, zapojil adaptér a vyzkoušel zda elektronická konzole dělá co má. Trochu mě mrzí, že na stroji, kterým byste v podstatě mohli vyrábět energii není nějaká vestavěná baterie a že je musíte napájet ze sítě. A teď mi nejde o tu trochu energie, kterou stroj sežere, spíše o další kabel, kde musíte řešit napájení – prodlužku atd. To si člověk řekne, že za tu jízdu přeci vyrobí té energie dost.

Detail řídítek – držadla s cyklo počítačem

Trenažér má 32 stupňů zátěže, která je regulována plynule elektronicky. Fakt je ten, že plynulost je perfektní. Stupně zátěže od 1 po nějakých 15 vůbec nepocítíte a to jezdí na trenažéru i moje manželka, která 20 let na kole nejezdila ale říká to stejný. Trochu zátěž začíná být cítit od stupně 22. Naopak na druhém konci zátěž 32 je už opravdu silná a já ji zvládám ve stoje.

Takto vypadá cyklopočítač v detailu. Ochrannou fólii jsem z něj zatím nesundal. Dobrý je, že v jeho spodní části mimo záběr fotky je držák na mobil/tablet.

Cyklotrenažér má několik modů pro začátečníky, pokročilé i profesionály, intervalové tréninky a podobně. Je vybaven také kadenci šlapání, což se hodí, pokud si chcete trénovat právě tohle. Různých módů je zde několik , takže si asi vybere každý. Ta správná zábava ale začíná až když stroj propojíte s mobilem a aplikací iConsole nebo aplikací Kinomap. Oběma aplikacím budu věnovat samostatné kapitoly.

iconsole

Nejprve se budu věnovat bezplatné aplikaci, kterou si můžete stáhnout pro Android i iPhone platformu. Aplikace umí základní věci a má na výběr několik režimů:

  • Intervalový trénink
  • Jízda dle mapy
  • Konstantní šlapání
  • Programy
  • AI trénink
Detail tréninku v aplikaci iconsole. Moc by mě zajímalo, jak aplikace počítá kalorie, podle mě jsou zcela přitažené za vlasy

Podrobně režimy popisovat nebudu, možná až někdy jindy. Jednotlivé tréninky jsou uschovány v historii tréninků. Zde ale vidím velký problém. U programových tréninků není v historii vidět číslo programu, který jste trénovali a co je horší nemůžete mezi sebou žádným způsobem tréninky porovnávat. Ani není možné je nějak filtrovat. V aplikaci mám 19 tréninků a samozřejmě bez jakéhokoliv filtru to velmi brzy bude naprosto nepřehledné a k ničemu. Především porovnání ať už při samotném tréninku, kdyby vám aplikace ukazovala porovnání s posledním – jakýsi virtuální duch by byla skvělou motivací, jak zrychlit a vyvinout lepší výkon.

Ano, mohl bych si jednotlivé tréninky zapisovat do Excelu a před dalším se podívat na poslední čas, ale v dnešní době mi to přijde dost zpátky. Jednotlivé tréninky byste měli mít také možnost smazat, což ale nefunguje. Našel jsem spoustu míst, kde by měla aplikace něco udělat a neudělá.

Jízda podle map – velké zklamání

Snad nejvíc jsem se těšil na to, že budu jezdit podle Google maps, navolím si trasu z bodu A do bodu B, a budou se mi promítat obrázky přes Street view.

Dobrá zpráva je, že tam Google maps opravdu jsou, ta špatná je že Street view nefunguje, takže buď jen mapy klasické nebo satelitní snímky terénu. Další špatnou zprávou je, že se na mapě nepohybujete plynule ale přískoky po cca 100 metrech. Další nevychytanou věcí je si nemůžete naplánovat „výlet“ z bodu A do bodu B, aby se sama vypočítala trasa a vy pak jeli. Body začátku a konce si určujete sami ručně a je to dost nepraktické. Navíc maximum je jen 25 kilometrů což někomu nemusí stačit.

Co se týká zátěže při převýšení nevím zda jsem měl jen špatnou trasu nebo to nefunguje na 100% ale dal jsem si trasu na Praděd, což kopec opravdu je asi 7 km trasa a zátěž nebyla vyšší než 7. Tak nevím.

Co ale mohu potvrdit je, že se trasa neuloží, ani si ji nemůžete naplánovat dopředu a ani když ji odjedete tak si ji snadno nemůžete zopakovat, což ostatní chybí u všech tréninků, jednoduché tlačítko pro opakování, co by to vývojářům udělalo. Z výše popsaných důvodů je pro mě možnost těchto map naprosto zbytečná, protože jakýkoliv trasy musíte klikat znova a znova a je to fááákt otrava.

Aplikace iconsole ssloupží pro aktuální evidenci hodnot při tréninku, ale jakákoliv další práce s ní je naprosto bezpředmětná. Škoda, chápu, že je zdarma, ale rád bych si klidně zaplatil za pořádnou aplikaci i několik set korun, když by za to stála. Pokud znáte nějakou apku, která umí ovládat trenažér a toto všechno má sem s ni do komentářů.

A na závěr ještě věc, která mě také irituje. Je to spojení s trenažérem, které je přes Bluetooth. iconsole si nepamatuje spárování takže když chcete dělat nějakou aktivitu nejprve vyberete zařízení iconsole, což je ta plastová levně vypadající skříňka na řídítkách. A toto provádíte znova a znova a znova. Třeba Kinomap, kterému se budu věnovat za chvíli má profil, který buď zapnete – dojde k automatickému spárování nebo vypnete – aplikace se odpáruje. Snadné a přehledné. Bohužel v tomto iconsole absolutně selhává. No aspoň se v průběhu neodpojuje jako píšou jiní uživatelé, to ji budiž k dobru.

Kinomap

Druhá aplikace, kterou můžete ve spojení s cyklotrenažérem Insportline použít se jmenuje Kinomap a je zdarma jen ve zkušebním režimu 14 dní. Na začátku jsem bojoval s registrací. Tu totiž nemůžete provést přímo přes aplikaci, jak by člověk tak nějak předpokládal, ale musíte ji provést přes stránky, vytvořit si profil a tímto se pak do aplikace přihlásit.

O aplikaci Kinomap určitě napíšu samostatně, nyní jen ve zkratce. Kinomap je jiná v tom, že jsou zde nahraná videa z celého světa nějakých cyklistů a vy tyto tratě můžete jezdit. A to ve dvou modech. Buď si trasu jen tak projedete – vide běží konstatní rychlostí bez ohledu na vaši rychlost, jedete plný čas a jediné, tak možná ujede více než cyklista na kole – což zcela určitě, když se nebudete flákat, protože jízda na trenažéru není tak náročná. V druhém režimu se video pohybuje rychlostí, kterou jedete vy, závodíte s ostatními – pokud někdo zrovna závod také a čas jedete jen ten za jaký daný počet kilometrů stihnete ujet. Po dojetí pak vidíte váš čas a následně v seznamu vašich odjetých tratí máte možnost vidět i jak si stojíte proti ostatním. Jak moc se bude převýšení projevovat do zátěže kalibrujete náročností u jednotlivé trati, běžně mám 120% a je to tak akorát a to mám trenažér asi jen 10 dní. Umím si představit, že skuteční cyklisté mají zátěž na maximum.

Takto to vypadá, když si vyberte nějakou trasu. Já jsem si zrovna vybral pěkně hnusnou, pořád jen do kopce, ale ta slast když jsem po 77 minutách dojel do cíle 🙂

Kinomap nemám zatím tak prolezlou jako iconsoli, ale i zde je řada nedodělků a chyb. Třeba filtry. Zafiltruji si jen za aktivitu „Jízda na kole“ s převýšením vyšším jak 200 metrů. Tak takový filtr jako bych neměl, sem tam se objeví i jiná aktivita jako je jízda na kánoe nebo pěší chůze a to převýšení také moc nefunguje. Opět, když jedu nějaký závod podruhé moc by se mio líbilo porovnání s předchozím zajetým časem a nemuselo by to být ani nijak složitý, stačila by třeba šipka nahoru, která by zobrazovala že jsem rychlejší a naopak šipka dolů že jsem pomalejší než při posledním tréninku. Nevím kdo za touto aplikací stojí, osobně bych řekl že možná také Čína.

Až se s aplikací Kinomap více seznámím – zřejmě si budu platit měsíční paušál 9,9 EUR, abych ji mohl používat i po skončení zkušební doby, tak poté napíši recenzi do samostatného článku.

Závěrečné shrnutí

Co k tomu dodat? asi zase jenom slova. Tento článek není reklamou, ale uživatelskou recenzí na cyklotrenažér. Kdyby vás zajímalo jaké má technické parametry vyhledejte si trenažér Insportline inCondi S800i, odkaz na něj dávat nebudu, aby mě někdo neřekl, že jde o PR článek, což opravdu není.

Tak a teď můžeme přejít na shrnutí. Samotný přístroj si myslím, že je v pohodě byť ten cyklopočítač je fakt z kategorie 10 dolarů na Aliexpressu. Zbytek vypadá bytelně, uvidíme, jak dlouho to vše vydrží a za jak dlouho budu řešit nějaké závady.

Umím si představit, že pro základní trénink si vystačíte s cyklopočítačem, ale aby to mělo trochu grády a aby to bylo zábavné, tak budete potřebovat mobil. Oběma aplikacím se budu věnovat ještě samostatně, ale aplikace iconsole je hodně slabá (zrovna dneska mi naprosto zkazila trénink). Druhá Kinomap není zcela špatná a nabízí toho mnohem víc.

Vzato okolo kolem je důležité cvičit bez ohledu na to zda to bude s mobilem nebo bez něj. V tomto směru ale záleží spíše na vás a vaši výdrži než na samotném stroji. Jsem spokojen, jen mě docela štve, že za ty prachy nebyl v balení hrudní pás ani vestavěné snímače tepu v řídítkách.

Plusy:

  • Robustní provedení 66 kilo váhy z toho tvoří 20 kg zátěžové kolo
  • Mnoho druhů různých tréninků
  • Kdybych používal boty s SPD mohl bych je zde nacvaknout – pedály jsou SPD vybaveny
  • Široká stupnice zátěže byť pro mě použitelné jsou až od 22 po 32
  • Velmi příjemná a plynulá regulace zátěže
  • Relativně tichý

Mínusy

  • Za ty peníze bych čekal lepší kvalitu cyklopočítače (provedení – třeba lepší tlačítka a podobně)
  • V balení není hrudní pás ani nemá plošky na měření tepu – nutno dokoupit zvlášť – s tím jsem počítal už před nákupem, ale štvát mě to může ne?
  • Aplikace iconsole je příšerná – a s ohledem na to, že ji vyvíjí výrobce hardwarového cyklopočítače tak ji dávám do mínusu trenažéru také
uzivatelska-recenze-cyklotrenazeru-insportline-s800i

ABOUT THE AUTHOR

Největší evropský šplhavec, zhruba velikosti vrány, ale štíhlejší. Dorůstá délky 40–46 cm, v rozpětí křídel měří 67–73 cm a dosahuje hmotnosti 250–370 g. Nezaměnitelný, celý černý, s bělavým okem a zobákem. Samec má červené temeno, samice pouze červenou skvrnu v týlu. Na rozdíl od ostatních datlovitých létá přímo, nikoli ve vlnovkách.

Související články

  • Jak jsem dělal květináč z kmene stromu

    Jak jsem dělal květináč z kmene stromu

    Ani nevím, jak na to přišla řeč, že by bylo hezké, pokud bychom na zahradě měli vydlabaný kmen, v něm hlínu a květiny – zkrátka takový přírodní květináč. Byť manuálně zručný moc nejsem, rozhodl jsem se, že do toho půjdu. Jak se dlabe takový kmen? První moje otázka byla, jak vlastně takový kmen vydlabat. Nikdy

  • Jak jsem se stal tátou 6. díl

    Jak jsem se stal tátou 6. díl

    Naposled jsem psal, když měla Josefína rok a půl. Nyní už má dva roky a měsíc a tak je čas na další článek. Opět se posunula ve vývoji, takže je s ní stále větší sranda. Táta v práci, v Praze Tohle už umí říct, byť trochu zkomoleně. Když říká, že táta pracuje umí to i

  • Snow Runner – taková jiná recenze

    Snow Runner – taková jiná recenze

    Pro odlehčení od financí si dovolím napsat vlastní názor na hru Snow Runner, kterou jsem si koupil na svou PS4 a kterou asi týden hraji po chvilkách. Nejsem pařan a patřím spíše mezi sváteční hráče (jeediná hra co jsem letos hrál byla NHL 20), takže mne prosím omluvte, že ani recenze nebude jako od kluků

2 komentáře

  1. Kristina Štefkova

    Dobry den:)
    Citala som si Vasu recenziu na cyklotrenazer Incondi. Pisete,ze trenuje na nom aj zena. Prosim Vas aku ma vysku? Lebo niekde som citala, ze je pre vyssich, ja mam 166 muz 185cm. Ide nam o to aby si dociahli resp ja na riadidla. Dakujem za ochotu odpovedat!
    Pekny den!!!
    Kristina

POST YOUR COMMENTS

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Email *

Website

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..