|  |  | 

Recenze Společnost

Uživatelská recenze Kinomap

v nedávném článku, kteří jsme věnoval cyklistickému trenažéru se dnes zaměřím na aplikaci, kterou denně s tímto trenažérem využívám. Jde o aplikaci Kinomap. Tu se budu snažit trochu uživatelům, kteří by o ni mohli přemýšlet přiblížit a popsat, byť asi zdaleka neznám všechny její funkce dobře.

Trochu krkolomná registrace

Začnu věcí, kterou musíte po instalaci do mobilu nebo tabletu udělat a to je registrace. Ta je z mého pohledu trochu krkolomná, protože ji musíte udělat na oficiálních stránkách kinomap a nelze ji udělat v telefonu. Důvod, proč tomu tak je bude asi ten, že po registraci máte vytvořen svůj profil, kde vidíte více informací než v mobilu nebo tabletu (dále jen v mobilu pro zjednodušení), ale musím se přiznat, že mi chvíli trvalo přijít na to, kde se vlastně registrovat. Z úvodní stránky aplikace to není zcela jasné.

Po registraci se v mobilu přihlásíte vytvořeným login a heslem a jdeme na to. Na měsíc je aplikace zdarma a všechno v ní, po měsíci ale je nutné platit, naštěstí vás to výjde méně, než návštěva fitka, paušál je cca 10 EUR za měsíc.

Video, video kouč nebo intervalový trénink

Základní obrazovka je rozdělena na 4 sekce. První jsou videa, kdy trénujete podle videí, které nahráli uživatelé. Druhá sekce jsou také videa, ale jsou ve formě tréninkových videí. Třetí sekce jsou přednastavené intervalové programy podle kterých můžete trénovat po libovolný čas s libovolnou zátěží. Poslední kategorií je možnost sestavit si trénink podle sebe (zátěž i délku) Každý režim nyní rozepíšu. S ohledem na to, že já trénuji na cyklotrenažéru budu článek koncipovat na něj, ale Kinomapy podporují celou řadu dalších sportovních aktivit jako je běh, elipsa nebo veslování, takže možnosti jsou docela široké.

Video

Asi nejsilnější „zbraní“ této aplikace je možnost trénovat podle videí, které nahráli jiní uživatelé. K výběru správného videa slouží filtr. Ten byl z počátku, když jsem začal aplikaci cca před 3 měsíci používat dost slabý a nepřesný – když jsem například dal vyhledat jen cyklistická videa načetly se mi i skrz filtr kromě cyklo i jiná jako veslování a podobně. Podobně to bylo i se vzdáleností, chtěl jsem videa delší než 20 km, ale po vyfiltrování tam byla i mnohem kratší. To už naštěstí tedy aspoň podle mého posledního hledání funguje docela dobře. Můžete si také zadat třeba hledání podle průměrné rychlosti nebo i podle města v kterém bylo video nahráno a třeba určit i radiu okolo, aby ve výsledcích bylo více záznamů.

Abyste měli větší představu o tom, jak aplikace vypadá, vytvořil jsem video recenzi, která vám snad ukáže víc.
Detail trati – tato už podle profilu a převýšení nebude příliš náročná

Každý vyhledaný záznam obsahuje základní informace o trati a to je délka v kilometrech (za předpokladu nastavení metrických jednotek samozřejmě .-)), pak převýšení a nakonec čas, který dotyčný v reálu jel. U většiny tratí budete rychlejší než autor videa. Je proto několik důvodů. Jednak třeba u kola nemáte žádný odpor vzduchu, ani protivítr a „cesta“ po které jedete je třeba na rozdíl od videa z lesa naprosto hladká. Další důvod je tern, když když jedete z kopce, můžete klidně projet zatáčku v rychlosti 80 km/hod, ale v reálu musel cyklista třeba zpomalit na 30, aby neskončil v příkopu.

Kromě těchto základních tří údajů vidíte také profil trati. Ten v reálu odpovídá jak kdy, spíše zhruba než že by to bylo úplně přesné, zřejmě z důvodu odchylky GPS nebo nevím přesně proč, ale holt tam někdy třeba i 50 metrů je rozdíl. Profil trati je značen barevně. Barvy odlišují obtížnost terénu. Jak moc budou barvy obtížné ale záleží na tom, na jakou obtížnost si trať nastavíte, já jezdím na 120%, což podle barev pro mě znamená asi toto:

  • Modrá barva – jedete z kopce – šlapete naprosto bez odporu
  • Zelená – rovinka – také naprosto bez odporu, šlape se velmi snadno
  • Žlutá – lehké stoupání, malý odpor, klidně tam můžete jet i hodinu v kuse
  • Oranžová – zátěž už je dost cítit, výrazně zpomalíte kadenci, menší rychlost
  • Červená – Kopec – v sedě na 120% už neutáhnu musím stát, zpomalí se rychlost, velký odpor
Poměrně náročná 10 km trasa skoro pořád do kopce. Na této trase si člověk může po nějaké době vyzkoušet, zda se někam posunul.

Podle barev si tak uděláte představu, zda na takový profil tratě máte chuť, čas i fyzičku. Když se rozhodnete, že do toho jdete máte na výběr ze dvou módů:

Po odjetí tratě jsou k dispozici podobné statistiky jak jste si vedli

Jen projížďka – Jedete stejný čas jako autor videa bez ohledu na to jakou rychlostí jedete a tak pokud jedete rychleji než autor ujedete za stejný čas větší počet kilometrů a pokud jste pomalejší, tak menší. Tento mód však není moc zajímavý, protože si nemůžete porovnávat časy mezi sebou.

Závod – Virtuální závod – v reálném čase se vám porovnává čas s jinými uživateli, kteří jeli tuto trať také. Vidíte své průběžné pořadí a pokud jste už jeli trať dříve, tak se tam vidíte také a můžete se překonávat.

Tedy aspoň na úrovni toho, že se najdete v seznamu lidí s kterými závodíte a budete se sledovat zda jedete rychleji než minule nebo naopak. V tomhle je bohužel ale aplikace hrozně slabá. Uměl bych si představit, že vedle ujetého času máte jako další hlavní údaj informaci právě o tom, jak jste časově proti vašemu předchozímu času. To bohužel nejde. A ani po ukončení závodu pak nevidíte třeba jen své časy, ale jen ten váš nejlepší. Tohle mě dost mrzí. Pokud si tedy chcete vyhledat své časy v průběhu toho, jak jste je jezdili v minulých dnech, týdnech, měsících atd. nezbývá než těmi měsíci listovat a hledat, zda jste trasu jeli a s jakým výkonem, což je fakt dost blbý.

V průběhu závodu pak vidíte kolik metrů vám chybí na toho před sebou a kolik ztrácí ten za vámi. Tato vzdálenost se opět průběžně mění a vypočítává se v reálném čase.

Abych se přiznal tak nevím, jaký je ohled na to, jakou máte nastavenou obtížnost. Obávám se však že žádný a že jedete s lidmi bez ohledu na nastavenou obtížnost, protože ta kromě toho, že ji můžete v průběhu závodu měnit není nikde evidována a ani na detailu ukončeného závodu nevidíte že jste ji jeli na 120%. I když zvolíte jinou obtížnost načtou se stejní uživatelé s kterými jedete. Pokud to tak opravdu je, pak je pořadí naprosto k ničemu. Po ujetí závodu vidím, že jsem třeba dojel na 6 místě. ale vůbec vlastně nevím, jakou mělo obtížnost těch 5 přede mnou a těch 5 za mnou, takže takové pořadí je na nic. Jediný vypovídající údaj je pak váš předchozí vlastní čas za předpokladu že jezdíte na stejnou obtížnost, což tedy já dělám, právě pro lepší porovnání časů mezi sebou.

Můžete si pod vašim profilem vytvářet vlastní složky – playlisty a do nich si dávat tratě podle svého uvážení, ale toto lze jen na webovém rozhraní, tuto možnost jsem v mobilu nenašel, tam můžete jen označovat trasy jako oblíbené.

Co se týká výběru tratí je jich hodně a můžete filtrovat poměrně podrobně. I českých tratí pár najdete. (lepší je hledat tratě přes mapu webového rozhraní a pak si ji přidat do nějaké vlastní složky). Můžete dokonce jet závod i v reálném čase s dalšími účastníky nebo si vybírat s předem připravených playlistů.

Video kouč

Tento režim je podobný jako video, ale je většinou komentovaný a prolínají se záběry na trenéra s videi z tratě. Libí se mi možnost filtrovat podle jazyka komentáře, bohužel čeština tam není. Tento režim jsem vyzkoušel asi dvakrát, byť si myslím, že bych jej mohl zkoušet častěji, uvidíme. Další popis mě moc nenapadá, protože je podobný jako u klasického videa.

Detail jednoho z dostupných komentovaných tréninků

Interval

Z přednastavených profilů si vyberete ten, který se vám líbí, jejich asi 30, takže výběr je fakt bohatý, následně si nastavíte čas a obtížnost. Tu si můžete libovolně v průběhu měnit. Obtížnost je v % ale vlastně nevím, zda je to % z maximálního zatížení, kterého je stroj schopen nebo nevím. Co se mi fakt nelíbí že po ukončení tréninku nevidíte třeba křivku obtížnosti a už vůbec si nemůžete trénink uložit třeba do příště takže si musíte pokaždé nastavovat vše znova a znova i když chcete jet to stejné jako minule.

Takto vypadá, když spustíte režim intervalového tréninku.

V průběhu tréninku máte informace o ujetých kilometrech, kadenci a wattech. Běžné dokážu jet okolo 400 wattů a držet je. To ovšem asi není moc reálné, když ve skutečnosti nejlepší cyklisté dosahují 440 wattů jako maximum. Zřejmě je to tu počítáno jinak. Trénink je rozdělen do dílků, co dílek to jedna minuta. Docela zajímavé je, že byť jedu třeba 50 minut, tak se započítá jen 49 minut. Proč tomu tak je nevím.

Free ride

Tento režim jsem vyzkoušel z důvodu recenze. Tentokrát jediné, co volíte je stoupání v % podle kterého se vám mění barevný profil viz odstavce výše s barvičkama. Počítá se vám celkový čas a vzdálenost + čas a vzdálenost v každém zátěžovém stupni. Pro účely recenze jsem se rozhodl, že každý stupeň pojedu 1 km až do nejvyšší zátěže. Když jsem byl v oranžovým cca 8% stoupání, jel jsem kilometry tři. Od 9% jsem už musel stát a každý kilometr ve větší zátěži pro mě byl problém. Obávám se však, že můj stroj od 11% do 15% už zátěž nezvyšoval, přesto jsem každý další ujetý kilometr jel pomaleji a pomaleji. Z tempa cca 6 km/hod se staly postupně 3km/hod. Takto jsem poctivě ujel každý kilometr až do těch 15% stoupání a pak jsem si dal jen pár odpočinkových kilometrů v zelené zóně.

Free ride trénink – na snímku 5% stoupání.

Co v tomto režimu bylo zcela jinak byla rychlost. V zeleném pásmu, tedy po rovině jsem šlapal kadencí cca 80 až 90 a proti jiným režimů jsem jel rychlostí okolo 23 max 26 km v hodině. To bylo hodně zvláštní. Těšil jsem se na konec na statistiky, že uvidím profil tratě v barvičkách tak jako u videa, který jsem jel, pak jsem si říkal, že by mi to mohlo napočítat i převýšení, protože, parametry k výpočtu převýšení celkové tratě jsou k dispozici.

Docela dlouho trvalo, než se profil trati ukázal, ale nakonec se tam objevil. Převýšení nebylo exaktně vyčísleno ale z profilu trati se dalo asi vyčíst. Celkově mě však překvapila ta rychlost, kterou jsem jel, která byla tak o půlku pomalejší než jindy. Takže trénink trval 144 minut, ale ujel jsem jen něco málo přes 20 kilometrů. Pravda je, že jsem neustále po kilometru zvyšoval zátěž a tím zmenšoval rychlost – jel jsem vlastně stále do kopce, ale i tak jsem ujel hrozně málo. Nemám ke stroji připojen snímač tepové frekvence, ale po celou dobu jízdy si aplikace vymýšlela různá čísla založená snad jen na věštění z koule. Možná za to nemůže Kinomap, třeba ji něco posílal trenažer v každém případě to prostě nepůsobí vůbec důvěryhodně.

Závěr

Nejsem profi cyklista, jen takový hobík a přesto mi ta aplikace nestačí. Nemá podle mého názoru základní funkce, který by měla mít. Spousta věcí je nutno obsluhovat přes webového rozhraní v tom mobilním se ani nezaregistrujete. Nejvíc mi vadí že u ujetých tratí nevidím časy jednotlivých jízd a když jedu nemám tam lepší přímé porovnání s předchozím časem, což by samozřejmě zvyšovalo motivaci.

Nevím, zda dost časté načítání videa v průběhu trati je způsobeno tím, že mám pomalý internet nebo vytížením serveru na straně Kinomap, ale naštěstí i když se mapy načítají, tak se stále počítá rychlost i vzdálenost, kterou ujedete. S kaloriemi je to spíše věštění z koule, neboť nemám připoujen snímač tepové frekvence. Režimů je docela dost, tratí také hodně. 300 Kč za měsíc není mnoho, abyste mohli denně trénovat. Já nemám ke svému trenažéru příliš mnoho alternativ (jen iConsole, která nestojí ani za recenzi) takže beru Kinomap jako svou primární aplikaci na tréninky, ale pokud máte jiný stroj podporující více aplikací, vřele doporučuji vyzkoušet i něco jiného, Kinomap aplikaci toho spíše více chybí než toho nabízí.

uzivatelska-recenze-kinomap

ABOUT THE AUTHOR

Největší evropský šplhavec, zhruba velikosti vrány, ale štíhlejší. Dorůstá délky 40–46 cm, v rozpětí křídel měří 67–73 cm a dosahuje hmotnosti 250–370 g. Nezaměnitelný, celý černý, s bělavým okem a zobákem. Samec má červené temeno, samice pouze červenou skvrnu v týlu. Na rozdíl od ostatních datlovitých létá přímo, nikoli ve vlnovkách.

Související články

  • Uživatelská recenze Cyklotrenažéru Insportline  S800i

    Uživatelská recenze Cyklotrenažéru Insportline S800i

    Pokud čtete články o tom, jak hubnu, tak jistě víte, že jsem v první vlně Covidu přibral docela hodně a pak, když jsem chodil do práce jsem se snažil zhubnout rychlou chůzí, cvičením a změnou stravy. To se mi i dařilo a náhle jsem opět doma na Home office bez možnosti chodit své 4 kilometry pěšky,

  • Snow Runner – taková jiná recenze

    Snow Runner – taková jiná recenze

    Pro odlehčení od financí si dovolím napsat vlastní názor na hru Snow Runner, kterou jsem si koupil na svou PS4 a kterou asi týden hraji po chvilkách. Nejsem pařan a patřím spíše mezi sváteční hráče (jeediná hra co jsem letos hrál byla NHL 20), takže mne prosím omluvte, že ani recenze nebude jako od kluků

POST YOUR COMMENTS

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Email *

Website

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..