Google to někdy s relevancí reklamy opravdu přehání
Ti z vás, kteří se alespoň trochu pohybují ve vodách internetu ví, jakým způsobem zobrazuje Google reklamy v závislosti na obsahu stránky. Jejich relevance bývá o mnoho větší, než třeba u konkurenčního Skliku. Je to dáno snad propracovanějším systémem, ale především větším výběrem, kterým reklamní jednotky Googlu disponují. Ale i tak se můžeme dočkat určitých absurdit, které si na nás tenhle strýček dokáže přichystat. Reklamní systém Googlu je nejpoužívanějším marketingovým nástrojem mezi uživateli. Hojně ho využívají jak inzerenti (Google Adwords), tak i blogeři (Google Adsense), kteří si rádi umístí kód reklamy na své stránky. Mezi bloggery patříme i my, na všech svých stránkách používáme výhradně reklamy od Googlu. Svého času jsme na jednom blogu zkoušeli i konkurenční Sklik, ale po čase jsme se zpět vrátili k osvědčenému Googlu.
Relevantnost reklam od Googlu někdy pokulhává
Jak už jsem psal výše, Google má tu výhodu, že má vždy dostatek (relevantních) reklam, které na vašich stránkách může umístit. Zjednodušeně to funguje tak, že si robot procházející vaši stránku „přečte“ její obsah, na jeho základě vybere nejrelevantnější reklamu. Znamená to, že v článku o nachlazení by se vám měla zobrazit reklama na léčivé přípravky a ne např. na koupi vysloužilého jaderného reaktoru od ČEZ. Dále samozřejmě zohledňuje i geografické údaje, snaží se (pokud má ty informace) nabídnout reklamu cílenou na okolí návštěvníka stránek. A v neposlední řadě i jazyk reklamy.
A tady jsme u jádra pudla. Možná je to dáno novotou těchto stránek, kdy Google ještě nemá pořádně ujasněno co jsou zač, ale už u dvou článků se začaly zobrazovat reklamy určené pro jiné státy. Konkrétně se jednalo o reklamy na Google Apps. V článku o právě probíhající olympiádě byla reklama psána Azbukou a v článku o naší plánované dovolené v Řecku ta samá reklama, ale tentokrát v řeckém písmu Alfabéta. V obou případech je jasné, že Google ovlivnilo pár místopisných názvů obsažených v článcích. Ale jelikož jsem Adsense na tyhle stránky nahodil teprve před pár dny, přičítám to spíše jen takovému tápání, které se časem ustálí.
Většinou je vše v pořádku
Ale nutno říct, že se jedná jen o vyjímky a většinou jsou reklamy od Googlu opravdu relevantní. Přesvědčit se o tom můžeme na ostatních našich stránkách, kde nás ta relevantnost místy až překvapuje. Je to dáno jak už jsem psal velkým portfoliem reklam, Google má tak z čeho vybírat. A pokud se stane, že na dané téma není v systému žádná reklama, teprve pak zobrazí reklamu, která s daným článkem nesouvisí. Ale ono je to mnohem složitější, povídání o celém mechanismu nasazování reklam by vydalo na celý článek.
POST YOUR COMMENTS