|  |  |  | 

Finance Jak jsme chtěli hypotéku Seriály

Jak jsme chtěli hypotéku – díl devatenáctý

Poslední díl, tedy 18 vyšel 21 května. Do dnešního dne se udála celá řada věcí, takže se o nich dnes rozepíšu postupně. Něco z událostí je příjemné a něco méně, obzvlášť dnešní ráno nebylo zrovna z těch, které bych si vysnil, ale tak to prostě chodí.

Elektřinu máme zapojenou

Revizák skutečně přijel a zjistil , že v rozvodnici, kterou jsme kupoval v bazaru je rozbitý chránič. Takže jsem za jeho výměnu dal 1400 Kč, a tak se cena této bazarové rozvodnice vyšplhala až na skoro 4 tisíce korun, což je cena za kterou seženete novou. No nedá se. Revizní zpráva včetně přihlášky k odběru elektřiny u ČEZu dorazila poštou a já šel v pátek 29.6. 2015 na ČEZ s tím, že potřebuji zapojit. Prý do 5 dnů. Čekali jsme do konce dalšího týdne, což jsem už nevydržel a volám na ČEZ kdy to jako bude, že 5 dnů pryč, nikdo se neozval, ticho po pěšině a to nemám rád. Elektřinu máte zapojenou od 1.6. 2015 hlásí paní na lince. Aha tak to je dobrá zpráva, no škoda že technik ani nezavolal, ale hlavní je, že to je hotový.

Kanalizace se také rozjela

Dobrou zprávou je, že pan Šejbl, firma, kterou jsem najal na kanalizace už také začali pracovat. Udělali protlak pod silnicí, nachystali startovací jámy na osazení a další věci a zítra se vše osadí a po kontrole z vodáren zasype. Ale ke kanalizacím mám i dvě pro náš špatné zprávy. Jedna je finanční. Bohužel na stavbu přípojky není možné uplatit 15% DPH a tak za něj budeme muset zaplatit 21%, což zvedne i tak vysokou cenu 72 tisíc bez čerpadla o další zhruba 3 tisíce korun.

Před předáním pozemku firmě Loex bylo třeba posekat trávu, která byla už vyšší než já, hrůza :-)

Před předáním pozemku firmě Loex bylo třeba posekat trávu, která byla už vyšší než já, hrůza 🙂

Bohužel, aby mohli udělat protlak pod silnicí, tak museli „useknout“ asi 30 cm silnice a toto zúžení nenahlásili obci. Dnes v 8 ráno mi volal starosta obce, jak je to možné, že tam nyní neprojedou popeláři a je potřeba do uvést do původního stavu. A sakra. Volám pana Šejbla, aby volal starostu. Následně mi volá pan Šejbl zpět, že o povolení nežádali, když je to takový kousek a že zítra to dají vše do pořádku včetně silnice. Dnes jsem měl cestu do obce, tak jsem si šel se starostou promluvit. Snad se obejdeme bez pokuty, pokud to dá firma do pořádku.

Tak to byla druhá horší zpráva. Udivuje mě, jak je hrozně těžké, najít firmu s kterou se nemusíte být, že by něco neudělali jak měli. Já sám nevěděl, že bude třeba udělat zásah do silnice, protože pokud bych věděl že ano volal bych sám na úřad abych se zeptal, co je proto potřeba udělat.

Loex  – zálohová faktura a zkrácení stavby na 3 měsíce

Ozval se mi pan Loder, byl v zahraničí, takže proto mi neodpověděl na email. Zrychlení stavby o 3 měsíce problém nebude, ale musíme peníze dodat do poloviny července. Zrychlení o 3 měsíce stojí 55 tisíc korun navíc a jde jen o to, že Loex bude muset nakoupit věci dříve a jednoduše tam budou chodit dělníci o trochu častěji.

Současně jsem dostal zálohou fakturu na platbu, která pokryje náklady na desku a další věci. Je na částku 340 tisíc korun. Dnes byl snad již měla být bankou částka uhrazena. Pan Loder mi napsal, že mě bude kontaktovat také pan Pazdera, což je technik, který bude celou stavbu řídit. Tak se skutečně stalo, pan Pazdera mi psal email s dotazem na možnost předání stavby a také nám zaslal odkazy na na výběr barvy střešní krytiny, krovů, interiérových dveří atd.

Předání staveniště

Tento nadpis je sice nejmenším v celém článku, ale pro nás rozhodně velmi důležitým prvkem. S panem Pazderou z Loexu jsem se domluvil na dnešní den s předáním staveniště. Na 9 hod. ráno jsem byl na místě a pan Pazdera volal, že se skrz havárii nějakých aut na cestě zdrží. U pozemku jsem viděl stát zelenou Felicii kombi a bagr. Aha už jsou tady říkám si a jdu si  s nimi promluvit. No jasně byli z Loexu a také, to, co jsem věděl bylo hned jasné. Jedná se o ukrajinské dělníky. Jaký to komu dává pocit je na každém. Seděl jsem s nimi chvíli v autě a z hovoru jsem poznal, že stavěli v obci už jeden dům asi před dvěma lety, ta stejná parta. Aspoň to je pozitivní, když člověk ví, že tam pracují stálí lidé, kteří za sebou mají už opravdu hodně domů. I když na chválu pána, který bydlí v domu od Loexu asi do smrti nezapomenu, byla tak umělá, ale to sem nepatří, o tom jsem již psal v některém z prvních dílů.

Patří sem příjezd pana Pazdery, kterému jsem ukázal pozemek, elektřinu a vše potřebné. Trval jsem na tom, aby se stavy elektroměru zapsaly do stavebního deníku, podepsal jsem předávací protokol, kde se upíšete k tomu, že veškeré spotřebované energie hradíte a předal jsem kontakt na stavební dozor, který tam bude jezdit na kontroly. Sehnat stavební dozor mimochodem není legrace, oslovil jsem asi 5 firem, nikdo se neozval a nakonec mi soused doporučil dozor, který měli oni. Za jednu návštěvu zaplatíme cca 1100 Kč. Na začátku budou návštěvy jednou za týden a později až bude stát hrubá stavba tak 2x do týdne.

Zpět na pozemek na panem Pazderou. Zjistil jsem, že bylo v plánu na dnešní den vykopání základů, což ale s ohledem na počasí nebylo možné. Dnes tedy mělo proběhnout vytyčení místa pro stavbu geodetem a srovnání a příprava zeminy na základovou desku a do pátku výkop základů a zalití betonem. Tak uvidíme, co se stihne.

Níže malá foto dokumentace toho, co je zatím hotovo. V neděli jsme jeli posekat trávník, byl tak vysoký, že nám sekání zabralo 6 hodin a ještě dnes cítím drobné chvění z otřesů křovinořezu.

Tak a je posečeno, po 6 hodinách dřiny...

Tak a je posečeno, po 6 hodinách dřiny…

Pod silnicí bylo třeba udělat průtlak pro vodu a kanalizaci...

Pod silnicí bylo třeba udělat průtlak pro vodu a kanalizaci…

Bohužel došlo k tomu, že stavební firma silnici zúžila cca o 30cm, což je problém pro místní popeláře a autobusy.

Bohužel došlo k tomu, že stavební firma silnici zúžila cca o 30cm, což je problém pro místní popeláře a autobusy.

jak-jsme-chteli-hypoteku-dil-devatenacty

ABOUT THE AUTHOR

Největší evropský šplhavec, zhruba velikosti vrány, ale štíhlejší. Dorůstá délky 40–46 cm, v rozpětí křídel měří 67–73 cm a dosahuje hmotnosti 250–370 g. Nezaměnitelný, celý černý, s bělavým okem a zobákem. Samec má červené temeno, samice pouze červenou skvrnu v týlu. Na rozdíl od ostatních datlovitých létá přímo, nikoli ve vlnovkách.

Související články

  • Jak jsem začal hubnout, díl 8 – váha 73 kg je opět realitou

    Jak jsem začal hubnout, díl 8 – váha 73 kg je opět realitou

    Tadá, tadá, Po cca 3 měsících jsem díky pravidelnému cvičení, zmenšení porcí a nejezení pozdě večer na váze pod 73 kilo a přes břicho na 96,5 cm. Pojďme se podívat podrobně, co za tím přesně stálo. Pravidelné cvičení a 3x týdně rotoped V zaměstnání máme jednou týdně trenéra s kterým cvičíme hodinu a posilujeme celé

  • Thajsko – díl pátý – Koh Samui – resort Crystal bay Yach club

    Thajsko – díl pátý – Koh Samui – resort Crystal bay Yach club

    Opouštíme Bangkok. Nasedáme na letadlo a za hodinku a kousek letu už přistáváme na letišťátku na Koh Samui. To letiště je opravdu takové téměř rodinné, dalo by se říct, žádné obrovské haly, prakticky celé obklopené přírodou. Transfer za 200 BTH na osobu Na letišti se nachází pultík přepravní společnosti, která vám zajistí odvoz z letiště

  • Jak jsem začal hubnout, díl 7 – přestal jsem se hlídat

    Jak jsem začal hubnout, díl 7 – přestal jsem se hlídat

    Od října 2021, kdy jsme napsal šestý díl jsem se odmlčel. Za tu dobu se moje váha několikrát změnila, bohužel směrem nahoru a teď zase konečně dolů. Začalo to pozvolna, o půl kila o kilo, pak se zase dolů a pak už jen nahoru. Když jsem si váhu přestal hlídat Aby to podle nadpisu nevypadalo

POST YOUR COMMENTS

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Name *

Email *

Website

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..