Na kole severní částí Horního Rakouska
Šumava a její přilehlé hvozdy jsou výjimečné. To vystihuje již samotné vyzdvihnutí Šumavy do pozice národního parku a to jak na české, tak německé straně. Pouze Rakousko svou část šumavských lesů nikterak nechrání, přestože krásou nezaostává. O to volnější pohyb a možnosti si tady můžeme dopřát. S oblibou je severní část Horního Rakouska a přilehlé české pohraničí vyhledávána cyklisty s horskými koly, jelikož disponuje středně těžkými trasami s celou řadou přírodních krás a malebných výhledů.
I hotel Falkensteiner stojí za zhlédnutí
Výtečným výchozím bodem pro takovouto vyjížďku je městečko Bad Leonfelden, které je od Vyššího Brodu vzdáleno přibližně 13 kilometrů autem. Asi čtyřtisícovému lázeňskému městečku dominují dvě stavby. Jednak je to opravdu krásný kamenný kostel na náměstí, který jistě stojí za vidění. A pak je to také dominantní, zajímavě řešený a architektonicky ojedinělý hotel Falkensteiner tyčící se na kopci nad městem. Právě zde je ideální svou vyjížďku začít. Asfaltka se brzy mění v šotolinovou cestu a zvedá se vzhůru k vrcholu Sternstein (1122 m. n. m.), což je přibližně 400 výškových metrů. Z rozhledny umístěné na vrcholu kopce je krásný výhled do širého kraje.
Muzeum železné opony a smutný osud Kapliček
Od rozhledny (a také lyžařského střediska) vede záživná trasa k vrcholu Hirschenstein (1026). Cesta je místy hodně kamenitá, což ve sjezdech nabádá k opatrnosti. Právě kopec Hirschenstein je asi nejvíce obsypán větrnými elektrárnami, které dominují okolní krajině. Cestou potkáváme specifické samoty. Z Hirschensteinu je nejvhodnější vydat se k vesničce a hraničnímu přechodu Guglwald. Nedaleko odtud totiž můžeme navštívit maličké muzeum věnované železné oponě. Tady také přejíždíme na českou stranu a vyšebrodským přírodním parkem postupujeme lesní cestou k zaniklé vesničce Kapličky. Tady na člověka jistě spadne zvláštní pocit. Obec kdysi s krásným dominantním kostelem byla zničena, jelikož byla v pohraničním pásmu. Přesto zde můžeme najít nezničené sklepy, pamětní kříž a desku.
Svou historií disponuje také Bombardiště
Z Kapliček je to co by kamenem dohodil na vrchol Hvězdná (1012), na kterém opět trůní bílé větrné elektrárny. Dalším zajímavým místem na trase je Bombardiště. Právě tady shazovali američtí letci za druhé světové války přebytečné bomby a přídavné nádrže. Odtud už je to jen kousek zpět k Bad Leonfeldenu. Na budíku by nám mělo svítit asi nějakých 40 kilometrů ujetých převážně po nezpevněných cestách.
- Foto 1: Hjanko, licensed: Creative Commons
- Foto 2: Highrider1, licensed: Creative Commons
POST YOUR COMMENTS