Uživatelská recenze benzínové sekačky AL-KO Classic 5.16 VS-B plus
Před nedávnem jsem zakoupil sekačku AL-KO CLASSIC 5.16 VS-B PLUS a protože jsem na ni nenašel mnoho uživatelských recenzí rozhodl jsem se jednu takovou napsat. Snad pomůže při rozhodování i ostatním potenciálním zákazníkům.
Sekačku jsem zakoupil po dlouhém rozhodování. Zvítězila asi tím, že má kromě motoru BS i variátor pojezdu v ceně do 10 tisíc korun. Další plus bylo to, že nejde o Čínu, ale výrobu z Rakouska. V popisu bylo psáno, že by měla být ideální i pro 1800 m2 plochu. Mám 1400 a sekat budu cca 1100 m2, takže by sekačka měla být trochu naddimenzovaná. Technické parametry popisovat nebudu, to si může každý přečíst, takže začnu rovnou montáží.
Montáž sekačky je snadná
Montáž není naštěstí nijak náročná.. Do sekačky je nutné umístit zadní kryt na koš. Jen provlečete ocelovou tyčinku pružinou a je to. Další bod se týká držadla. Nejprve rám zasunete do sekačky a následně přišroubujete dodaným šroubem z každé strany – opět velmi jednoduché i když v místě, kde je páka centrálního pojezdu jsem měl problém se dostat se šroubovákem, ale nakonec se povedlo. Pak již jen nasadíte madlo a zašroubujete plastovými závity.
Zde musím říct jednu zásadní nevýhodu, které jsem si všiml např ve srovnání se sekačkami jiných výrobců. I když povolíte šrouby u držadla, nemůžete držadlo sklopit do kompaktnější podoby. Vadí tomu rám držadla. Takže jediná možnost je odmontovat. To je poměrně velká nevýhoda, zvlášť pokud vám jde o uskladnění v malém prostoru.
Dále je třeba složit koš. Ten je plastový ze dvou části, které se zasouvají do sebe a následně se přichytí dvěma šrouby vzadu a dvěma vepředu. Škoda, že koš není jen z jedné části, zatím drží šrouby v plastu dobře, ale mám strach, že by se mohl časem rozpadnout. Dále si můžete připevnit k rámu držadla i startovací lanko, abyste se při každém startu nemuseli ohýbat až k motoru.
Tím skládaní sekačky končí. Já, protože nejsem moc zručný jsem sekačku skládal asi hodinu, ale myslím, že šikovnému uživateli nebude složení trvat déle než 20 minut.
Náplně
K sekačce jsem dostal zdarma olej Divinol 10W 30 0,6l, nalil jsem jej tam celý a pak jsem podle měrky zjistil, že je to moc (bylo to nad rámec povolených mezí) takže jsem část oleje vytáhl sadou na výměnu oleje zpět. Dolil jsem benzín (bohužel nemám přesné tušení kolik se do nádrže vejde – to jsem nezměřil). Nyní s ohledem na to, že motor má Easy start systém není třeba dělat nic, než chopit bezpečností madlo a startovacím provázkem nastartovat.
První dojmy ze sekačky AL-KO CLASSIC 5.16 VS-B PLUS
Musím nejprve říct, že jsem nesekl trávu, která by byla vhodná na sekačku AL-KO CLASSIC 5.16 VS-B PLUS. Byla vysoká asi 50 cm. Proto jsem sekačku nastavil centrálně na nejvyšší možné sečení a sekl jen tak, abych neudusil motor, což se mi stejně povedlo. Pozemek máme cca 1400 metrů z toho na sečení bylo asi 1100 metrů. Překvapilo mě, že jsem co dvě minuty musel vysypávat koš. S tím souvisí velmi časté startování.
Asi po pátém startování se mi start motoru nepovedl. Změřil jsem proto olej a zjistil, že ho je málo, doplnil jsem tedy olej a start se povedl. Sekl jsem tedy dále. Po dalším asi pátem startování se problém s olejem opakoval. Dolil jsem tedy olej (na dolití jsem použil olej Mogul stejné viskozity) a abych stále nestartoval, použil jsem funkci bočního výhozu trávy a sekl jsem bez koše. asi po hodině mi došel benzín, což je úplně v pohodě. Dolil jsem benzín a dosekl zbytek zahrady. Musel jsem sekat na nejpomalejší chod pojezdu jednak z důvodu vysoké trávy a také proto, že náš pozemek není ideálně rovný.
Když jsem konečně posekal celou zahradu dal jsem si druhé kolo s tím, že tentokrát jsem sekačku nastavil na druhou nejnižší výšku trávy a nasadil jsem koš. Opět jsem každou chvíli sice koš vysypával, ale olej již nemizel.
Celkově jsem zatím prosekl cca 5 motohodin, takže budu muset měnit olej za nový, což doporučuje výrobce.
Pojezd je fajn, nemá zpoždění jako jsem slyšel že mají některé jiné sekačky, když pustíte pojezd, v tu ránu dojde k zastavení sekačky. Regulace je plynulá asi ve 4 rychlostech, ale jak jsem již psal z důvodu nerovnosti povrchu jsem vyšší rychlosti používal jen na přejezd mezi místy, které již byly posekány.
Dle mého názoru by se koš mohl plnit ještě více, ale to se obávám není problém jen této sekačky. Když jej sundám ze sekačky, a trávu lehce zmáčknu zjistím, že je plný tak ze 3/4. Nasazení koše na packy mi dělá trochu problémy, ale to jsem jen nešikovný a možná to chce trochu grif.
Celkové hodnocení
Dobrý pocit mám z toho, že byla sekačka AL-KO CLASSIC 5.16 VS-B PLUS vyrobena v Rakousku. Myslím, že by mohla pár let vydržet, od sekačky za 10 tisíc korun nic jiného nečekám. Avšak bojím se koše, který je na dvě části a štve mě, že madlo nelze skládat do kompaktní podoby. To jsou dvě mínus. Jako plus zase vnímám krom již zmíněného rakouského původu (snad) kvalitní motor se snadným startem. Nezkoušel jsem zatím mulčování, takže v tomto směru nemohu posoudit, ale boční výhoz funguje dobře.
S vysokou trávou si sekačka poradila dobře, sběr trávy i té již posečené funguje skvěle. Až na zmíněné mínusy jsem zatím spokojen. Sekačku bych se zmíněnými mínusy určitě dále doporučil.
Plusy
- Snad kvalitní motor
- Vyrobenou v Rakousku
- Tichý chod (98dB) srovnatelný s jinými sekačkami
- Systém snadného startu – jen startovacím šňůrou
- Kvalita posečení je moc dobrá
- Sběr i již posečené trávy je výborný
Mínusy
- Nelze jednoduše vložit rukojeť do skladné pozice
- Sběrný koš je složen ze dvou částí – může hrozit rozpad časem
- Koš se naplní trávou jen tak ze 3/4 a hlásí plný stav
- Líbilo by se mi nějaká indikace LED diodami (málo oleje, málo benzínu), abych nemusel po vypnutí motoru zkoumat co mu chybí
- Škoda že v této cenové kategorii není startování na knoflík
POST YOUR COMMENTS