Zkušenosti s Hyundai i30 kombi po 4 letech používání
Koukám na své články z předchozí doby a vidím, že kromě článku poté, co jsem i30 kombi koupil jsem psal jeden po roce používání. Teď, po 4 letech je čas napsat další, který bude v pravdě asi stejný jako ten předchozí.
Najeto téměř 70 tisíc
Auto jsem kupoval, když mělo najetých krásných 25 500 Km, tedy jako nové. Já jsem s ním za 4 roky ujel cca 45 tisíc kilometrů a nyní má najeto téměř 70 tisíc. Takže vás nyní bude určitě zajímat, co vše jsem tam kromě oleje a pneumatik za 4 roky měnil že? Bohužel vás musím zklamat, zatím vůbec nic. Brzdové kotouče jsou na cca 30% a nyní mi na nich brousili hrany, neboť při brždění pískaly. Mimo této drobné údržby, pravidelné výměny oleje nebyl na autě shledán žádný problém, takže nebylo co opravovat.
Jednou jsem začal mít problémy s autobaterií, ale s ohledem na to, že byla zřejmě původní byl stejně nejvyšší čas ji vyměnit, což jsem udělal.
Je pravda, že do autorizovaného servisu jsem už znova nejel, nemělo to už u tak starého auta podle mě smysl. Ale jinak výměna oleje nebo náplň klimatizace to realizuji pravidelně.
Rezaví víko kufru
Jediná věc, které je na autě problematická je víko kufru, kde se vedle odemykání sezpoda nějak drží voda a rezne to tam. Jinak rez u auta, které jezdí od roku 2013, tedy nějakých 8 let zatím nikde není. to víko by se dalo jistě opravit a možná to i příští rok zrealizuji, ale uvidíme i podle peněz. Auto se rozhodně zatím nechystám prodávat, protože nezlobí, a tak není důvod.
Nuda pořád stejná

Moje Hyundai i30 kombi je líná mrcha, nudná k usnutí. Za 4 roky se vůbec nic nezměnilo. Tedy ne že bych čekal, že se auto změní, spíše jsem čekal, že já si zvyknu. Motor ve vyšších otáčkách nepříjemně ječí jak nějaká hysterická ženská, místo toho, aby krásně vrněl nebo brumlal. Zkrátka a dobře 88 Kw je proklatě málo na nějakou akčnější jízdu. Rád bych napsal, že už jsem si zvykl za ty 4 roky, ale nebyla by to pravda. Nezvykl, nuda zůstane nudou. Pořád mám strach přejíždět, někdy sice podřadím na trojku a pak sešlápnu plyn na podlahu, pak se ozve ječák a velice pomalu začne zrychlovat.
Pořád mi vadí, že se displej nepřepne na dojezd, když klesne pod 100 km a rozsvítí se rezerva. To je prostě hloupé a nevyřešené. Mohu si to samozřejmě kdykoliv přepnout, ale tohle už uměl i můj starý Focus z roku 1996, tak proč ne modernější auto? Spotřeba se jinak drží celoročně mezi 6,1 až 6,2 litrů na 100 km, to není špatný.
Jinak dobrý
Nedávno jsem měl půjčenou na jeden den jedničkovou Octavii a musím říct, že i30 je někde úplně jinde. Samozřejmě nelze porovnávat auto z roku 2003 a 2012, ale ten rozdíl je fakt velký. Jsem hlavně moc rád, že za ty 4 roky jsem nemusel řešit nějakou závadu a mohl jsem nerušeně každý den jezdit. Sice když přišla korona, tak jsem byl často na Home office, ale přesto už jsem na autě najel 45 tisíc a věřím, že i dalších 45 tisíc bude v pohodě. Hyundai i30 tak zůstává v rodině jako věrný rodinný vůz.
Původní myšlenka byla vyměnit auto za Hyundai i30 N Performance, ale už jsem také o 4 roky starší a ten manuál už mě fakt nebaví. Ano, chci výkonný motor, aspoň 160 Kw, ale chci k tomu automat a pohodičku. Takže nakonec uvidíme co to bude, něco mám v plánu, ale o tom bych nerad mluvil dopředu.
Pokud by se mě někdo zeptal, zda bych mu doporučil mé auto, řekl bych mu, že pokud chce bezproblémové a bezúdržbové auto, tak určitě ano, pokud ale nechce nudu za volantem, tak určitě ne. takže asi tak, taková je Hyundai i30 po 4 letech a 45 tisících.
POST YOUR COMMENTS